Rejestr zmian

Menu podmiotowe / Starostwo / Wydziały / Wydział Finansowy

Aktualizacja akapitu
2012-06-18 11:48:28
Bożena Dąbrowska
Treść:

Dyrektor Wydziału: Stanisław TOKARCZYK

Pracownicy Wydziału Finansowego
 
Kompetencje i zadania:


1.W zakresie planowania i realizacji budżetu:

1)koordynacja prac w zakresie opracowywania projektu budżetu Powiatu,
2)opracowanie projektu Uchwały Budżetowej Powiatu w szczegółowości określonej w ustawie o finansach publicznych wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi,
3)opracowanie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu (wraz z objaśnieniami),
4)weryfikacja zgodności projektów planów finansowych powiatowych jednostek budżetowych z projektem uchwały budżetowej,
5)przygotowanie do zatwierdzenia zbiorczego planu finansowego Starostwa,
6)opracowanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi,
7)opracowanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Powiatu na rok budżetowy,
8)przygotowanie projektów Uchwał Rady, w sprawie zmian w budżecie Powiatu i zmian w uchwale budżetowej oraz uchwał związanych z planowaniem i realizacją budżetu Powiatu,
9)przygotowanie projektów Uchwał Rady i Uchwał Zarządu, w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu,
10)przygotowanie uchwał Zarządu w sprawie udzielania jednostkom budżetowym Powiatu upoważnień wynikających z Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu,
11)przygotowanie projektów Uchwał Zarządu w sprawie zmian w budżecie Powiatu,
12)sporządzanie zmian w planie finansowym wydatków Starostwa,
13)przekazywanie podległym jednostkom Powiatu informacji o:
a.kwotach dochodów i wydatków budżetowych wynikających z projektu Uchwały Budżetowej,
b.ostatecznych kwotach wynikających z Uchwały Budżetowej,
c.zmianach tych kwot wynikających z Uchwał Rady i Zarządu,
14)prowadzenie (w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej) ewidencji planowanych kwot dochodów i wydatków, wynikających z planu finansowego w podziale na podległe jednostki budżetowe Powiatu z uwzględnieniem zmian tych wielkości, wprowadzonych uchwałami oraz decyzjami dyrektorów jednostek budżetowych Powiatu,
15)prowadzenie ewidencji wydatków Powiatu wg grup wydatków wynikających z ustawy o finansach publicznych w szczegółowości: do działu i rozdziału oraz w podziale na jednostki budżetowe Powiatu,
16)prowadzenie ewidencji planowanych wydatków Starostwa (i zmian tych wydatków) w systemie Logito,
17)sprawdzanie i uzgadnianie prawidłowości sprawozdań finansowych (miesięcznych, kwartalnych i rocznych) sporządzanych przez podległe jednostki budżetowe Powiatu  w zakresie planowanych dochodów i wydatków budżetu Powiatu,
18)opracowanie informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu za I półrocze roku budżetowego – w szczegółowości określonej w Uchwale Rady,
19)opracowanie informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym o przebiegu przedsięwzięć,
20)opracowanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu, zawierającego: zestawienia dochodów i wydatków, zmian w planie wydatków na programy finansowane z udziałem środków z UE i innych źródeł zagranicznych oraz stopień zaawansowania programów wieloletnich – w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej wraz z częścią opisową,
21)opracowanie kwartalnych informacji o wykonaniu budżetu Powiatu podawanych do publicznej wiadomości,
22)dokonanie okresowych analiz i ocen realizacji budżetu i sporządzanie informacji na ten temat,
23)sporządzanie comiesięcznych informacji z wykonania planowanych wydatków Starostwa,
24)współpraca z podległymi jednostkami budżetowymi Powiatu w zakresie realizacji i zmian budżetu Powiatu.

2.W zakresie obsługi finansowo-księgowej:

1)obsługa finansowo-księgowa budżetu Powiatu w tym:
a.kompletowanie i dekretowanie dokumentów księgowych,
b.księgowanie operacji finansowych w ujęciu syntetycznym i analitycznym,
2)prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych w ramach dotacji celowych z budżetu Wojewody Małopolskiego,
3)sporządzanie miesięcznych informacji o osiągniętych dochodach wynikających z zawartych porozumień z zakresu pomocy społecznej,
4)przekazywanie środków budżetowych jednostkom objętym budżetem,
5)terminowe przekazywanie dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej do Budżetu Państwa,
6)sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych i finansowych z wykonania budżetu Powiatu,
7)przyjmowanie i ewidencjonowanie systemem Logito oraz kontrolowanie prawidłowości sprawozdań budżetowych i finansowych sporządzanych przez powiatowe jednostki organizacyjne,
8)prowadzenie zbioru sprawozdań budżetowych i finansowych sporządzanych przez powiatowe jednostki organizacyjne oraz jednostki posiadające osobowość prawną,
9)sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych, (miesięcznych, kwartalnych, rocznych), przekazywanie ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej,
10)sporządzanie zbiorczych  sprawozdań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi, przekazywanie ich do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
11)obsługa finansowo-księgowa dochodów i wydatków Starostwa jako jednostki budżetowej, w tym m.in.:
a.sprawdzanie, kompletowanie i dekretowanie dokumentów księgowych,
b.obsługa finansowa – przelew bankowy lub wypłata w kasie,
c.księgowanie operacji finansowych w ujęciu syntetycznym i analitycznym,
d.ewidencja zaangażowania wydatków budżetowych,
e.naliczanie odsetek od nieterminowej zapłaty faktury,
12)prowadzenie ewidencji wydatków Starostwa w systemie Logito, w tym:
f.sprawdzenie i przyjęcie dokumentu,
g.spłata zgodnie z przelewem bankowym,
h.księgowanie – zakończenie obiegu,
13)prowadzenie  wyodrębnionej ewidencji księgowej operacji finansowych w ujęciu syntetycznym i analitycznym w ramach realizowanych przez Powiat projektów Unijnych,
14)sporządzanie sprawozdania zbiorczego z rozliczonych dotacji udzielanych z budżetu Powiatu,
15)weryfikowanie oraz potwierdzenie sald zobowiązań,
16)obsługa finansowo-księgowa zadań bieżących i inwestycyjnych z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez Powiat,
17)współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie realizowanych dochodów i wydatków,
18)analiza wydatków komórek organizacyjnych w systemie Logito,
19)obsługa finansowo-księgowa zadań pozabudżetowych wykonywanych przez Powiat z zakresu sum na zlecenie, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
20)księgowanie opłaty skarbowej, sporządzenie sprawozdań wraz z przekazywaniem opłaty na konto Urzędu Miasta,
21)przekazywanie opłat za zalesianie na konta osób fizycznych,
22)sporządzenie sprawozdań z opłaty ewidencyjnej dla KT i przekazywanie środków do MSW,
23)sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej z wykonania budżetu Starostwa w tym:
a.sprawozdania z wykonania dochodów Skarbu Państwa,
b.sprawozdania z wykonania dochodów własnych Starostwa,
c.sprawozdania z wykonania wydatków Starostwa,
24)prowadzenie ewidencji księgowej mienia powiatu, w tym m.in.:
a.ewidencja syntetyczna i analityczna majątku Starostwa,
b.współpraca przy przeprowadzaniu inwentaryzacji oraz jej rozliczenie,
25)sporządzanie sprawozdań statystycznych (kwartalnych, rocznych) i resortowych związanych z wykonywaniem przychodów i rozchodów Powiatu i Starostwa (opłata skarbowa, opłata ewidencyjna),
26)prowadzenie obsługi kasowej budżetu Starostwa w zakresie przyjmowania wpłat i dokonywania wypłat (opłaty geodezyjne, skarbowe, komunikacyjne, karta wędkarska, dzienniki budowy),
27)windykacja należności,  dochodów budżetowych  Starostwa i Skarbu Państwa
w zakresie ustalonym odrębną procedurą oraz współpraca z Kancelarią Radcy Prawnego,
28)prowadzenie imiennej ewidencji podmiotów zobowiązanych do uiszczania opłat z tytułu korzystania z nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu (wieczyste użytkowanie, dzierżawa, najem, bezumowne korzystanie),
29)prowadzenie i rozliczanie druków ścisłego zarachowania w zakresie księgowości,
30)rozliczanie i przekazywanie do Urzędu Skarbowego podatku od towarów i usług VAT,
31)Realizacja zadań w zakresie zaciągania i spłaty kredytów i pożyczek w tym:
a.sporządzanie i analiza wniosków kredytowych,
b.kontrola naliczonych przez banki odsetek od zaciągniętych przez Powiat kredytów bankowych,
c.spłata rat kredytów i odsetek,
d.sporządzanie informacji o stanie zadłużenia Powiatu z tytułu zaciągniętych kredytów bankowych,
32)regulowanie i koordynowanie systemu rachunkowości Starostwa, obiegu dokumentów finansowych, gospodarki kasowej, ewidencji druków ścisłego zarachowania.

3.W zakresie spraw płacowych pracowników Starostwa:

1)sporządzanie list płac pracowników, osób zatrudnionych na podstawie umów cywilno-prawnych,
2)sporządzanie miesięcznych wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych systemem bankowym,
3)rozliczanie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, w tym: sporządzanie deklaracji oraz miesięcznych raportów i odprowadzenie składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i Fundusz Pracy,
4)sporządzanie  miesięcznych raportów o odprowadzonych składach (RMUA) dla pracowników,
5)obliczanie wynagrodzeń za czas choroby, zasiłków chorobowych, macierzyńskich i opiekuńczych,
6)prowadzenie kart wynagrodzeń, kart zasiłkowych pracowników,
7)rozliczanie  z Urzędem Skarbowym, w tym: przekazywanie miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz rocznych rozliczeń podatkowych,
8)wydawanie pracownikom dokumentów potwierdzających osiągane wynagrodzenie,
9)wystawianie zaświadczeń do celów emerytalno-rentowych,
10)przygotowanie i rozliczanie spraw dotyczących umów refundowanych,
11)realizacja wydatków osobowych Radnych, Członków Zarządu, w tym:
a.sporządzanie list wypłat diet,
b.wydawanie zaświadczeń o osiągniętych dochodach,
c.sporządzanie rozliczeń do Urzędu Skarbowego,
12)sprawdzanie poprawności naliczania kosztów podróży służbowych na drukach delegacji.

4.W zakresie obsługi kancelaryjno-organizacyjnej:

1)prowadzenie całości spraw związanych z obsługą kancelaryjną sekretariatu Skarbnika i Dyrektora Wydziału,
2)obsługa systemu logito,
3)prowadzenie dziennika wpływu korespondencji oraz jej wysyłka,
4)prowadzenie ewidencji uchwał Rady,  Zarządu oraz publikacji prawnych, prasy i literatury fachowej,
5)współdziałanie z kierownikami referatów w opracowaniu planu pracy Wydziału, programu działania Starostwa oraz sprawozdań z realizacji,
6)współdziałanie w zakresie spraw organizacyjnych, planowania pracy z Biurem Rady i Zarządu oraz z Zespołem ds. Osobowych,
7)prowadzenie teczek rzeczowych oraz pomocniczych i innej dokumentacji dotyczącej Skarbnika i Dyrektora Wydziału,
8)wykonywanie czynności wynikających z Uchwały Nr 525/2008 Zarządu z dnia 6 października 2008 r. w sprawie wprowadzania instrukcji dotyczącej przeciwdziałania wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz przeciwdziała finansowaniu terroryzmu:
a.zbieranie od pracowników informacji o których mowa w Instrukcji dotyczącej przeciwdziałania wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz przeciwdziała finansowaniu terroryzmu,
b.przygotowywanie ostatecznych projektów powiadomień GIIF do podpisu Starosty,
c.prowadzenie rejestru powiadomień wraz z dokumentacją.

5.Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami wydziału.

 

 

 

 

 

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2008-06-26 | 09:34