Rejestr zmian

Menu podmiotowe / Starostwo / Wydziały / Wydział Edukacji, Kultury i Sportu

Aktualizacja akapitu
2012-06-18 11:50:57
Bożena Dąbrowska
Treść:

Dyrektor Wydziału: Zbigniew CZEPELAK

Zastępca Dyrektora Wydziału: Maria JABŁOŃSKA
Pracownicy Wydziału Edukacji Kultury i Sportu

 

Kompetencje i zadania:

 

Do podstawowych zadań wydziału należy:

1.W zakresie edukacji:

 

1)kształtowania sieci i profili kształcenia w publicznych szkołach ponadgimnazjalnych,
2)prowadzenie spraw z zakresu zakładania, przekształcania i likwidowania powiatowych jednostek oświatowych,
3)prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
4)prowadzenie nadzoru w zakresie działalności finansowej i administracyjnej powiatowych jednostek oświatowych,
5)zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół i placówek,
6)współdziałanie z Kuratorium Oświaty w zakresie zadań określonych w ustawie
o systemie oświaty,
7)współpraca ze związkami zawodowymi w sprawach zastrzeżonych do konsultacji,
8)prowadzenie procedur związanych z mianowaniem nauczycieli,
9)nadawanie tytułu zawodowego nauczyciela mianowanego,
10)kierowanie dzieci i młodzieży do nauczania specjalnego zgodnie z orzeczeniami,
11)kierowanie nieletnich do młodzieżowych ośrodków wychowawczych
lub młodzieżowych ośrodków socjoterapii zgodnie z postanowieniem Sądu,
12)koordynowanie współpracy międzynarodowej szkół, organizowanie konferencji, seminariów, spotkań i szkoleń o tematyce pedagogicznej i prawa oświatowego,
13)prowadzenie spraw związanych z powierzaniem przez Zarząd stanowisk kierowniczych w oświacie,
14)ocena pracy dyrektorów powiatowych jednostek oświatowych,
15)opiniowanie kandydatów powoływanych na stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach,
16)opracowanie zasad wynagradzania nauczycieli zgodnie z ustawowym obowiązkiem nałożonym na organ prowadzący,
17)prowadzenie spraw osobowych dyrektorów powiatowych jednostek oświatowych,
18)nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez powiat,
19)nadzorowanie Sytemu Informacji Oświatowej w jednostkach,
20)przygotowanie i analiza danych statystycznych z zakresu oświaty,
21)prowadzenie spraw z zakresu finansowania powiatowych jednostek oświatowych,
22)współpraca z powiatowymi jednostkami oświatowymi w zakresie planowania i realizacji budżetu,
23)opracowywanie zbiorczego projektu budżetu w zakresie oświaty i wychowania, kultury  i sztuki, kultury fizycznej i sportu,
24)opracowanie układu wykonawczego budżetu dla obsługiwanych działów,
25)sporządzanie okresowych pisemnych informacji z realizacji budżetu po stronie dochodów i wydatków,
26)opracowywanie „harmonogramu realizacji dochodów i wydatków” oraz wprowadzanie zachodzących zmian,
27)przygotowywanie wniosków w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetowych,
28)naliczanie należnej dotacji dla szkół niepublicznych i przygotowywanie wniosków o przekazanie środków,
29)przygotowywanie wniosków dotyczących przekazywania środków finansowych szkołom i placówkom oświatowym,
30)nadzór nad realizacją dochodów i wydatków budżetowych w obsługiwanych działach.
31)analiza wynagrodzeń nauczycieli w związku z art. 30 Karty Nauczyciela,
32)analiza sprawozdań z kontroli zarządczej podległych jednostek.

2.W zakresie kultury:

 

1)dbałość o dziedzictwo kulturowe regionu,
2)pomoc samorządom gminnym z terenu powiatu w realizacji zadań z zakresu polityki kulturalnej,
3)realizacja przedsięwzięć dot. zlecania zadań z zakresu kultury i ochrony dóbr kultury,
4)współdziałanie w realizacji zadań z zakresu kultury z Małopolskim Ośrodkiem Kultury , instytucjami upowszechniania kultury z terenu powiatu oraz stowarzyszeniami społeczno-kulturalnymi,
5)koordynacja imprez o zasięgu regionalnym i powiatowym,
6)opracowywanie materiałów dotyczących projektowania i realizacji budżetu Powiatu w zakresie kultury,
7)prowadzenie ewidencji zespołów amatorskiego ruchu artystycznego, twórców
i działaczy kultury, instytucji upowszechniania kultury, zabytków,
8)podejmowanie działań zmierzających do promocji kultury regionalnej w Polsce i za granicą,
9)dbałość o ochronę zabytków,
10)wspieranie prac konserwatorskich i restauratorskich obiektów zabytkowych,
11)ewidencja społecznych opiekunów zabytków,
12)koordynacja działalności Powiatowego Młodzieżowego Domu Kultury w Starym Sączu.

 

3.W zakresie sportu:

 

1)prowadzenie całości spraw związanych z ewidencją Uczniowskich Klubów Sportowych (analiza dokumentów ewidencyjnych, wydawanie decyzji, prowadzenie rejestru Uczniowskich Klubów Sportowych),
2)nadzór nad działalnością stowarzyszeń sportowych działających na terenie powiatu,
3)opracowywanie materiałów dotyczących projektowania i realizacji budżetu Powiatu w zakresie kultury fizycznej i sportu
4)koordynacja działalności Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Piwnicznej- Zdroju,
5)organizacja i nadzór nad powiatowymi eliminacjami sportu szkolnego,
6)współpraca z powiatowymi stowarzyszeniami sportowymi w zakresie organizacji powiatowych imprez sportowych,
7)koordynacja programów rozwoju najpopularniejszych dyscyplin sportowych na terenie.

 

4. Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami wydziału.


wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2008-06-26 | 09:34