Rejestr zmian

Menu podmiotowe / Starostwo / Wydziały / Wydział Komunikacji i Transportu

Aktualizacja akapitu
2012-06-18 11:50:11
Bożena Dąbrowska
Treść:

Dyrektor Wydziału: Tomasz CZERNIEC

Zastępca Dyrektora Wydziału: Czesław KLÓSKA

Pracownicy Wydziału Komunikacji i Transportu

 

Kompetencje i zadania:


Do podstawowych zadań wydziału należy:

1)rejestracja pojazdów,
2)czasowa rejestracja pojazdów,
3)wpisywanie adnotacji do dowodów rejestracyjnych pojazdów,
4)wydawanie kart pojazdu,
5)kierowanie na dodatkowe badania techniczne,
6)wpisywanie do dowodu rejestracyjnego terminu badania technicznego,
7)wydawanie decyzji w sprawach nadania i nabicia numeru na nadwoziu i silniku pojazdu oraz wykonania tabliczki znamionowej zastępczej,
8)wyrejestrowywanie i czasowe wyrejestrowywanie pojazdów,
9)wydawanie praw jazdy,
10)wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
11)przyjmowanie zawiadomień o zmianie danych o uprawnieniach,
12)kierowanie na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji do kierowania,
13)kierowanie na badania lekarskie,
14)przyjmowanie zawiadomień o zatrzymaniu prawa jazdy,
15)wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
16)cofanie prawa jazdy,
17)przywracanie prawa jazdy,
18)przeprowadzania egzaminów z zakresu transportu drogowego taksówkami,
19)upoważnianie przedsiębiorstwa komunikacji publicznej do przeprowadzania egzaminu państwowego w zakresie pozwolenia do kierowania tramwajem,
20)powoływanie komisji weryfikacyjnej w zakresie sprawdzenia kwalifikacji na prawo jazdy kat. T,
21)prowadzenie rejestrów przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców,
22)przeprowadzanie kontroli ośrodków szkolenia kierowców – sprawowanie nadzoru,
23)prowadzenie ewidencji instruktorów i wydawanie im legitymacji,
24)wydawanie upoważnienia dla stacji kontroli pojazdów do przeprowadzania badań technicznych,
25)sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów,
26)cofanie uprawnień stacjom kontroli pojazdów i diagnostom,
27)wydawanie imiennych uprawnień diagnosty do dokonywania badań technicznych pojazdów,
28)wydawanie, zmiana i cofanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego,
29)wydawanie,  zmiana i cofanie zezwoleń na krajowy transport drogowy osób,
30)wydawanie zaświadczeń potwierdzających zgłoszenie krajowych przewozów drogowych na potrzeby własne,
31)wydawanie wypisów z licencji i zaświadczeń,
32)kontrola przedsiębiorców wykonujących transport drogowy lub przewozy na potrzeby własne,
33)uzgadnianie wydawania zezwoleń na krajowy transport drogowy osób dla linii regularnych i regularnych specjalnych,
34)współdziałanie z organami administracji rządowej, prokuraturą, policją, komornikiem sądowym, urzędem skarbowym oraz z towarzystwem ubezpieczeniowym w sprawach z zakresu obowiązkowego ubezpieczenia,
35)udzielanie informacji i wyjaśnień dotyczących podstawowych zakresów zadań komórek organizacyjnych Starostwa oraz organów Powiatu i powiatowych jednostek organizacyjnych,
36)Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami wydziału.

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2008-06-26 | 09:34