Dyrektor Wydziału: Monika Dziedzina
Zastępca Dyrektora Wydziału: Monika Pierzchała
Kompetencje i zadania:
1.W zakresie obsługi Rady, Komisji Rady i Przewodniczącego:
-
obsługa kancelaryjno - biurowa oraz merytoryczna Rady, Komisji Rady i Przewodniczącego, w tym:
-
gromadzenie i przygotowanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i poszczególnych Komisji Rady,
-
przygotowanie Sesji i posiedzeń Komisji Rady,
-
sporządzanie protokołów z obrad Rady i posiedzeń Komisji Rady,
-
prowadzenie rejestrów uchwał Rady, wniosków i opinii Komisji Rady, interpelacji i wniosków Radnych, prowadzenie rejestru skarg wpływających do Rady,
-
doręczanie uchwał Rady, wniosków i opinii Komisji Rady, interpelacji, wniosków i opinii Radnych podmiotom zobowiązanym do ich realizacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,
-
-
przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i wnioski Radnych,
-
prowadzenie sekretariatu Przewodniczącego oraz Wiceprzewodniczących,
-
przygotowanie dokumentów z pracy Komisji Rady oraz Sesji do publikacji na stronie BIP, na stronie internetowej oraz w Intranecie,
-
prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem diet Radnych,
-
współpraca w zakresie prowadzenia stron internetowych Radnych,
-
rzekazywanie uchwał Rady organom nadzoru: Wojewodzie Małopolskiemu, Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
-
przekazywanie uchwał Rady stanowiących akta prawa miejscowego do publikacji w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym,
-
organizacja i prowadzenie dokumentacji dotyczącej posiedzeń Kapituły Odznaki Honorowej „Zasłużony dla Ziemi Sądeckiej”,
-
występowanie z wnioskami do kierowników komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu o dostarczenie informacji, sprawozdań i analiz niezbędnych do podjęcia właściwych działań,
-
współorganizacja i obsługa spotkań, konferencji, jubileuszy organizowanych przez Radę i Zarząd,
-
obsługa biurowo – gospodarcza spotkań odbywających się na sali konferencyjnej i sali obrad Starostwa,
-
prowadzenie ewidencji rezerwacji sali konferencyjnej i umieszczanie jej w Intranecie,
-
realizacja zadań wynikających z organizacji i przeprowadzenia wyborów i referendum.
2.W zakresie obsługi Zarządu i Starosty:
-
prowadzenie sekretariatu Starosty, Wicestarosty i Członków Zarządu,
-
obsługa kancelaryjno – biurowa posiedzeń Zarządu,
-
sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu:
-
uchwał Zarządu,
-
zarządzeń Starosty,
-
powiatowych jednostek organizacyjnych
-
-
prowadzenie rejestrów:
-
uchwał Zarządu,
-
zarządzeń Starosty,
-
powiatowych jednostek organizacyjnych,
-
-
organizacja i dokumentacja przebiegu narad i konferencji z udziałem Zarządu,
-
doręczanie dokumentów wymienionych w pkt 3 lit a i b, podmiotom zobowiązanym do ich realizacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,
-
koordynowanie prac związanych z realizacją uchwał i zarządzeń
-
zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
-
prowadzenie korespondencji okolicznościowej, kalendarium rocznic i uroczystości związanych z życiem społeczno-gospodarczym i kulturalnym mieszkańców Powiatu,
-
koordynowanie prac komórek organizacyjnych Starostwa w sprawie opracowania projektów aktów prawnych Zarządu i Starosty,
-
dokonywanie analiz, sprawozdań i innych materiałów na potrzeby Rady, Zarządu i Starosty,
-
prowadzenie rejestru upoważnień do załatwienia spraw i wydawania decyzji w imieniu Starosty,
-
prowadzenie rejestru pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
-
przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom,
-
prowadzenie ewidencji porozumień zawieranych przez Powiat,
-
udostępnianie na wniosek zainteresowanego publikacji: Dzienników Ustaw, Monitorów Polskich, Dzienników Urzędowych Województwa Małopolskiego.
3.W zakresie współpracy z mediami:
-
przygotowanie serwisu informacyjnego dla mediów przez rzecznika prasowego Starostwa,
-
umawianie nagrań radiowych i telewizyjnych Starosty i członków Zarządu,
-
organizowanie konferencji prasowych, briefingu, spotkań z przedstawicielami mediów,
-
umieszczanie informacji na stronie internetowej oraz administrowanie stroną na portalu społecznościowym Facebook,
-
wysyłanie serwisu informacyjnego na strony internetowe instytucji współpracujących z Powiatem,
-
przygotowywanie informacji i materiałów promujących pracę Starosty i Zarządu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych,
-
obsługa spotkań organizowanych w Starostwie,
-
bieżące kontakty z dziennikarzami,
-
dbanie o pozytywny wizerunek Starosty, Zarządu oraz Starostwa w mediach i wśród mieszkańców Sądecczyzny,
-
monitoring i analiza artykułów prasowych, audycji radiowych i telewizyjnych oraz ich archiwizowanie,
-
prowadzenie archiwum zdjęciowego Zarządu,
-
wysyłanie newslettera,
-
współpraca z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi powiatowymi w zakresie promocji ich działań w mediach,
-
zamieszczanie skanów artykułów prasowych w zakładce „Piszą o nas” na stronie internetowej,
-
koordynacja działań informacyjnych realizowanych przez pozostałe komórki organizacyjne i powiatowe jednostki organizacyjne,
-
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi oraz powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie przepływu informacji medialnej,
-
uczestnictwo w spotkaniach Starosty i Członków Zarządu z dziennikarzami,
-
współpraca z administratorami innych stron www w zakresie umieszczania informacji o Powiecie oraz ich aktualizacja,
-
przekazywanie zawartości merytorycznej do opracowań i publikacji w mediach elektronicznych,
-
sporządzanie i publikowanie w mediach życzeń, kondolencji i nekrologów podpisywanych przez Starostę i Przewodniczącego.
4.W zakresie informacji publicznej:
-
koordynacja realizacji zadań określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej,
-
prowadzenie spraw z zakresu strony BIP,
-
przygotowanie informacji na stronę internetową - wprowadzanie danych, aktualizacja strony internetowej,
-
prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem oświadczeń majątkowych składanych Staroście przez członków Zarządu, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych oraz osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu Starosty,
-
prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu przez radnych.
5.W zakresie współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorcami i administracją rządową:
-
realizacja zadań z zakresu współpracy Starosty i członków Zarządu z jednostkami samorządu terytorialnego i administracją rządową,
-
realizacja zadań z zakresu współpracy Starosty i członków Zarządu ze Związkiem Powiatów Polskich, Euroregionem Tatry, Stowarzyszeniem Gmin i Powiatów Małopolskich, Stowarzyszeniem Uniwersytet Trzeciego Wieku,
-
realizacja zadań z zakresu współpracy Starosty i członków Zarządu z przedsiębiorcami,
-
organizacja, prowadzenie obsługi administracyjno – biurowej Konwentu Wójtów i Burmistrzów Powiatu Nowosądeckiego,
-
koordynowanie realizacji przedsięwzięć ustalonych na Konwencie Wójtów i Burmistrzów Powiatu Nowosądeckiego,
-
opracowywanie stanowisk, opinii i wniosków, we współpracy z komórkami organizacyjnymi oraz powiatowymi jednostkami organizacyjnymi.
6.Opracowanie założeń budżetu powiatu w części dotyczącej funkcjonowania Rady i Zarządu, sporządzanie okresowych sprawozdań z jego realizacji oraz czuwanie nad prawidłową gospodarką finansową w tym zakresie.
7.Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami wydziału.