Rejestr zmian

Menu podmiotowe / Starostwo / Wydziały / Wydział Geodezji i Budownictwa

Aktualizacja akapitu
2012-06-18 11:55:50
Bożena Dąbrowska
Treść:

Dyrektor Wydziału: Marian RYCZEK
Zastępca Dyrektora Wydziału: Aneta SELWA

Pracownicy Wydziału Geodezji i Budownictwa

 

Kompetencje i zadania:

 

 

1.W zakresie administracji architektoniczno – budowlanej:

1)sprawowanie nadzoru urbanistyczno – budowlanego, w zakresie zgodności zagospodarowania terenu z ustaleniami wynikającymi z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,
2)sprawowanie nadzoru techniczno – budowlanego w zakresie zapewnienia warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w projektach i przy wykonywaniu robót budowlanych,
3)sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie:
a.zgodności rozwiązań architektoniczno – budowlanych z przepisami techniczno – budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
b.właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
c.wprowadzenia do obrotu i stosowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie,
4)prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę oraz przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę,
5)kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji,
6)udzielanie bądź odmawianie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno – budowlanych,
7)nakładanie obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienia nadzoru autorskiego,
8)wydawanie decyzji zezwalającej lub odmawiającej pozwolenia na budowę,
9)wydawanie decyzji  zezwalającej lub odmawiającej realizacji inwestycji drogowej,
10)przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,
11)zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywania robót i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę,
12)przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia lub zgłaszanie sprzeciwu w przedmiocie rozbiórki,
13)nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę i wydawanie decyzji zezwalającej lub odmawiającej pozwolenia na rozbiórkę,
14)nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym i zatwierdzanie projektu budowlanego,
15)uchylanie decyzji o pozwoleniu na budowę w przypadkach istotnego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego lub warunków pozwolenia,
16)przenoszenie decyzji pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby,
17)nakładanie obowiązku geodezyjnego wyznaczenia w terenie i wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w stosunku do obiektów budowlanych wymagających zgłoszenia,
18)rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz określanie warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości,
19)prowadzenie czynności kontrolnych koniecznych do wykonywania obowiązków określonych przepisami prawa budowlanego,
20)stwierdzenie, czy planowane przedsięwzięcie może znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000, 
21)przyjmowanie zgłoszeń o zmianie sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub rozstrzyganie o zmianie sposobu użytkowania w decyzji pozwolenia na budowę,
22)określenie w decyzjach o pozwoleniu na budowę składowisk odpadów wymagań zapewniających ochronę życia i zdrowia ludzi, ochrony środowiska, ochronę uzasadnionych interesów osób trzecich oraz sposobu i terminu rekultywacji terenu,
23)potwierdzenie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali,
24)potwierdzanie powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego,
25)udział w posiedzeniach oraz obsługa administracyjna Zespołu Opiniowania Dokumentacji do opiniowania projektów architektoniczno – budowlanych i zgłoszeń w sprawach dotyczących obiektów zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu.

 

2.W zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego uzgadnianie decyzji o warunkach zabudowy w zakresie zadań rządowych i samorządowych oraz w zakresie  ochrony gruntów rolnych i leśnych.

3.W zakresie geodezji i kartografii:

1)gromadzenie i prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, kontrola opracowań przyjmowanych do zasobu oraz udostępnianie tego zasobu zainteresowanym jednostkom oraz osobom fizycznym i prawnym,
2)prowadzenie ewidencji gruntów i budynków,
3)prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
4)prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
5)uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci terenu,
6)zakładanie osnów szczegółowych,
7)zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej,
8)sprawowanie kontroli działalności geodezyjnej i kartograficznej w zakresie przestrzegania przepisów obowiązujących przy wykonywaniu prac geodezyjnych i kartograficznych,
9)kontrola właściwego obiegu, wykorzystania i reprodukowania materiałów geodezyjnych i kartograficznych,
10)ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
11)prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład SIT-u (systemu informacji o terenie),
12)sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
13)załatwianie spraw z zakresu dysponowania środkami powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w Nowym Sączu, opracowywanie planów finansowych i sprawozdań finansowych Funduszu,
14)przetwarzanie danych ewidencji gruntów i budynków do formatu SWDE do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Nawojowej dla celów budowy systemu ewidencjonowania gospodarstw rolnych i zwierząt gospodarskich (IACS),
15)sporządzanie okresowych sprawozdań z wykorzystania dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej.

 

4.W zakresie katastru nieruchomości:

 

1)przeprowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości,
2)prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
3)przyjmowanie od rzeczoznawców majątkowych wyciągów z wykonanych operatów wycen nieruchomości,
4)udostępnianie rzeczoznawcom majątkowym danych o nieruchomościach,
5)orzekanie o ustaleniu wartości katastralnej nieruchomości.

 

5.W zakresie zadań dotyczących gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa:

1)gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa w tym wykonywanie czynności  związanych z nabywaniem na własność, zbywaniem, oddawaniem w użytkowanie wieczyste, oddawaniem w trwały zarząd, zamianą, dzierżawą, najmem, użytkowaniem,  użyczeniem,
2)sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonych do sprzedaży lub oddawanych w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę,
3)prowadzenie spraw z zakresu organizowania, ogłaszania i przeprowadzania przetargów na sprzedaż i dzierżawę  nieruchomości Skarbu Państwa,
4)aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu  nieruchomościami Skarbu Państwa,
5)prowadzenie spraw związanych z udzielaniem bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu  nieruchomościami Skarbu Państwa,
6)wnioskowanie i opiniowanie podziałów nieruchomości  Skarbu Państwa,
7)prowadzenie spraw z zakresu wywłaszczania nieruchomości; wszczynanie postępowania wywłaszczeniowego, prowadzenie rokowań  o nabycie  nieruchomości w drodze umowy, ustalanie odszkodowania za wywłaszczone  nieruchomości,
8)udzielanie zezwoleń na wejście  w  teren  lub  czasowe  zajęcie nieruchomości,
9)prowadzenie  spraw  związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości,
10)ustalanie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową,
11)ustalanie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych  i wielkości przysługujących im udziałów,
12)zaliczanie wartości nieruchomości pozostawionych poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej na poczet ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa albo ceny sprzedaży prawa użytk. wieczystego przysługującego Skarbowi Państwa albo opłat z tyt. użytk.  wiecz. nieruchomości gruntowych stanowiących własność Skarbu Państwa i ceny sprzedaży położonych na nich budynków oraz innych urządzeń i lokali albo opłaty za przekształcenie prawa użytk. wiecz. w prawo własności nieruchomości,
13)prowadzenie  spraw  z  zakresu  roszczeń rewindykacyjnych, w tym: badanie i ocena akt z okresu przejęcia nieruchomości na rzecz  Skarbu Państwa, przygotowywanie niezbędnej dokumentacji dla potrzeb obecnie toczącego się postępowania  na żądanie organów administracji publicznej i sądów,
14)regulowanie stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa,
15)ustalanie odszkodowania  za nieruchomości gruntowe, które z mocy  prawa  stały  się  własnością  Skarbu  Państwa, województwa, powiatu i gmin zajęte  pod  drogi  publiczne,
16)ustalanie odszkodowań za nieruchomości gruntowe,które z mocy prawa stały się własnością Skarbu Państwa, wchodzące w skład linii kolejowej,
17)postępowanie rewindykacyjne  osób  kościelnych,
18)prowadzenie ewidencji nieruchomości stanowiących własność Skarbu  Państwa  oraz  tworzenie  zasobu  nieruchomości  Skarbu  Państwa,
19)sporządzanie planu wykorzystania zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
20)sprzedaż gruntu stanowiącego własność Skarbu Państwa na rzecz użytkowników wieczystych,
21)przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
22)uczestniczenie  w  postępowaniach  toczących  się  przed  Sądami  Powszechnymi,
23)sporządzanie planów i sprawozdań finansowych z zakresu gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa,
24)kontrola stanu zagospodarowania i wykorzystania nieruchomości Skarbu Państwa.

 

6.W zakresie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu:

1)prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Powiatu, w tym: nabywania na własność, zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, oddawania w trwały zarząd,  zamianę, najem,  dzierżawę,  użytkowanie,  użyczenie, darowiznę,
2)przygotowywanie  projektów  Uchwał  Rady  i  Zarządu w  sprawach  gospodarowania  nieruchomościami stanowiącymi  własność  Powiatu,
3)sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości Powiatu przeznaczonych do sprzedaży, oddawanych w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę,
4)organizowanie, ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów na sprzedaż, oddawanie w najem  i  dzierżawę  nieruchomości Powiatu,
5)sporządzanie i zawieranie umów dzierżawy, najmu i umów użyczenia,
6)aktualizacja opłat rocznych z tytułu trwałego  zarządu  nieruchomości Powiatu Nowosądeckiego,
7)prowadzenie spraw związanych z udzielaniem bonifikaty od opłat rocznych z tytułu  trwałego zarządu  nieruchomości Powiatu,
8)gospodarowanie mieszkaniowym zasobem  Powiatu ,
9)prowadzenie ewidencji nieruchomości stanowiących własność Powiatu oraz  tworzenie  powiatowego  zasobu  nieruchomości,
10)sporządzanie planów wykorzystania powiatowego zasobu nieruchomości,
11)bieżące  zarządzanie  i  gospodarowanie  mieniem  stanowiącym własność  Powiatu,
12)kontrola  stanu zagospodarowania  i  wykorzystania  nieruchomości  stanowiących  własność  Powiatu,
13)sporządzanie rocznej informacji o stanie mienia komunalnego,
14)sporządzanie planów i sprawozdań finansowych z zakresu gospodarki nieruchomościami powiatowymi.

 

7.W zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych:

 

1)wyłączenia gruntów z  produkcji  rolniczej,
2)uzgadnianie decyzji o warunkach zabudowy w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych,
3)sporządzanie  sprawozdań  RGŻ – wyłączenia  gruntów  z  produkcji  rolniczej,
4)sporządzanie sprawozdań  RGŻ – gromadzenia  i  wykorzystania  środków  FOGR,
5)przygotowywanie  zawiadomień  o  opłacie  rocznej  za wyłączenia  z produkcji rolniczej,
6)wydawanie decyzji w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów.

 

8.Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami wydziału.

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2008-06-26 | 09:34