Dyrektor Wydziału:
Kompetencje i zadania:
Do podstawowych zadań wydziału należy:
- W zakresie obsługi Rady, Komisji Rady i Przewodniczącego:
- obsługa kancelaryjno - biurowa oraz merytoryczna Rady, Komisji Rady i Przewodniczącego, w tym:
- gromadzenie i przygotowanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i poszczególnych Komisji Rady,
- przygotowanie Sesji i posiedzeń Komisji Rady,
- sporządzanie protokołów z obrad Rady i posiedzeń Komisji Rady,
- prowadzenie rejestrów uchwał Rady, wniosków i opinii Komisji Rady, interpelacji i wniosków Radnych, prowadzenie rejestru skarg wpływających do Rady,
- doręczanie uchwał Rady, wniosków i opinii Komisji Rady, interpelacji, wniosków i opinii Radnych podmiotom zobowiązanym do ich realizacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i wnioski Radnych,
- prowadzenie sekretariatu Przewodniczącego oraz Wiceprzewodniczących,
- przygotowanie dokumentów z pracy Komisji Rady oraz Sesji do publikacji na stronie BIP, na stronie internetowej oraz w Intranecie,
- prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem diet Radnych,
- współpraca w zakresie prowadzenia stron internetowych Radnych,
- rzekazywanie uchwał Rady organom nadzoru: Wojewodzie Małopolskiemu, Regionalnej Izbie Obrachunkowej
- przekazywanie uchwał Rady stanowiących akta prawa miejscowego do publikacji w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym,
- organizacja i prowadzenie dokumentacji dotyczącej posiedzeń Kapituły Odznaki Honorowej „Zasłużony dla Ziemi Sądeckiej”,
- występowanie z wnioskami do kierowników komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu o dostarczenie informacji, sprawozdań i analiz niezbędnych do podjęcia właściwych działań,
- współorganizacja i obsługa spotkań, konferencji, jubileuszy organizowanych przez Radę i Zarząd,
- obsługa biurowo – gospodarcza spotkań odbywających się na sali konferencyjnej i sali obrad Starostwa,
- prowadzenie ewidencji rezerwacji sali konferencyjnej i umieszczanie jej w Intranecie,
- realizacja zadań wynikających z organizacji i przeprowadzenia wyborów i referendum.
- obsługa kancelaryjno - biurowa oraz merytoryczna Rady, Komisji Rady i Przewodniczącego, w tym:
- W zakresie obsługi Zarządu i Starosty:
- prowadzenie sekretariatu Starosty, Wicestarosty i Członków Zarządu,
- obsługa kancelaryjno – biurowa posiedzeń Zarządu,
- sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu:
- uchwał Zarządu,
- zarządzeń Starosty,
- powiatowych jednostek organizacyjnych
- prowadzenie rejestrów:
- uchwał Zarządu,
- zarządzeń Starosty,
- powiatowych jednostek organizacyjnych,
- organizacja i dokumentacja przebiegu narad i konferencji z udziałem Zarządu,
- doręczanie dokumentów wymienionych w pkt 3 lit a i b, podmiotom zobowiązanym do ich realizacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,
- koordynowanie prac związanych z realizacją uchwał i zarządzeń
- zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
- prowadzenie korespondencji okolicznościowej, kalendarium rocznic i uroczystości związanych z życiem społeczno-gospodarczym i kulturalnym mieszkańców Powiatu,
- koordynowanie prac komórek organizacyjnych Starostwa w sprawie opracowania projektów aktów prawnych Zarządu i Starosty,
- dokonywanie analiz, sprawozdań i innych materiałów na potrzeby Rady, Zarządu i Starosty,
- prowadzenie rejestru upoważnień do załatwienia spraw i wydawania decyzji w imieniu Starosty,
- prowadzenie rejestru pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
- przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom,
- prowadzenie ewidencji porozumień zawieranych przez Powiat,
- udostępnianie na wniosek zainteresowanego publikacji: Dzienników Ustaw, Monitorów Polskich, Dzienników Urzędowych Województwa Małopolskiego.
- W zakresie współpracy z mediami:
- przygotowanie serwisu informacyjnego dla mediów przez rzecznika prasowego Starostwa,
- umawianie nagrań radiowych i telewizyjnych Starosty i członków Zarządu,
- organizowanie konferencji prasowych, briefingu, spotkań z przedstawicielami mediów,
- umieszczanie informacji na stronie internetowej oraz administrowanie stroną na portalu społecznościowym Facebook,
- wysyłanie serwisu informacyjnego na strony internetowe instytucji współpracujących z Powiatem,
- przygotowywanie informacji i materiałów promujących pracę Starosty i Zarządu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych,
- obsługa spotkań organizowanych w Starostwie,
- bieżące kontakty z dziennikarzami,
- dbanie o pozytywny wizerunek Starosty, Zarządu oraz Starostwa w mediach i wśród mieszkańców Sądecczyzny,
- monitoring i analiza artykułów prasowych, audycji radiowych i telewizyjnych oraz ich archiwizowanie,
- prowadzenie archiwum zdjęciowego Zarządu,
- wysyłanie newslettera,
- współpraca z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi powiatowymi w zakresie promocji ich działań w mediach,
- zamieszczanie skanów artykułów prasowych w zakładce „Piszą o nas” na stronie internetowej,
- koordynacja działań informacyjnych realizowanych przez pozostałe komórki organizacyjne i powiatowe jednostki organizacyjne,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi oraz powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie przepływu informacji medialnej,
- uczestnictwo w spotkaniach Starosty i Członków Zarządu z dziennikarzami,
- współpraca z administratorami innych stron www w zakresie umieszczania informacji o Powiecie oraz ich aktualizacja,
- przekazywanie zawartości merytorycznej do opracowań i publikacji w mediach elektronicznych,
- sporządzanie i publikowanie w mediach życzeń, kondolencji i nekrologów podpisywanych przez Starostę i Przewodniczącego.
- W zakresie informacji publicznej:
- koordynacja realizacji zadań określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej,
- prowadzenie spraw z zakresu strony BIP,
- przygotowanie informacji na stronę internetową - wprowadzanie danych, aktualizacja strony internetowej,
- prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem oświadczeń majątkowych składanych Staroście przez członków Zarządu, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych oraz osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu Starosty,
- prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu przez radnych.
- W zakresie współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorcami i administracją rządową:
- realizacja zadań z zakresu współpracy Starosty i członków Zarządu z jednostkami samorządu terytorialnego i administracją rządową,
- realizacja zadań z zakresu współpracy Starosty i członków Zarządu ze Związkiem Powiatów Polskich, Euroregionem Tatry, Stowarzyszeniem Gmin i Powiatów Małopolskich, Stowarzyszeniem Uniwersytet Trzeciego Wieku,
- realizacja zadań z zakresu współpracy Starosty i członków Zarządu z przedsiębiorcami,
- organizacja, prowadzenie obsługi administracyjno – biurowej Konwentu Wójtów i Burmistrzów Powiatu Nowosądeckiego,
- koordynowanie realizacji przedsięwzięć ustalonych na Konwencie Wójtów i Burmistrzów Powiatu Nowosądeckiego,
- opracowywanie stanowisk, opinii i wniosków, we współpracy z komórkami organizacyjnymi oraz powiatowymi jednostkami organizacyjnymi.Opracowanie założeń budżetu powiatu w części dotyczącej funkcjonowania Rady i Zarządu, sporządzanie okresowych sprawozdań z jego realizacji oraz czuwanie nad prawidłową gospodarką finansową w tym zakresie.
- Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami wydziału.