Dyrektor Wydziału: Beata MIKOŁAJCZYK
Zastępca Dyrektora Wydziału: Bożena SZYMAŃSKA
Kompetencje i zadania:
Do podstawowych zadań wydziału należy:
- W zakresie spraw gospodarczych:
- zabezpieczenie mienia Starostwa,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
- sprzątanie pomieszczeń Starostwa oraz wykonywanie prac konserwatorskich,
- zabezpieczenie informacji wizualnej,
- gospodarka lokalami biurowymi Starostwa, udostępnianie sali obrad i sali narad,
- prowadzenie spraw w zakresie remontów i bieżącej konserwacji budynków Starostwa,
- opracowywanie harmonogramów pracy portierów i rozliczanie ich realizacji,
- prowadzenie gospodarki samochodowej Starostwa,
- prowadzenie dokumentacji z przeglądów technicznych budynków Starostwa,
- opracowanie i realizacja planów finansowych dotyczących spraw gospodarczych
- Wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa:
- prowadzenie Kancelarii Administracyjnej Starostwa,
- przyjmowanie i rejestracja poczty wpływającej do Starostwa w systemie elektronicznym,
- obsługa frankownicy i wysyłanie codziennej poczty Starostwa,
- rejestracja wpływu rachunków i faktur,
- prowadzenie rejestru ofert przetargowych,
- prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych i nagłówkowych,
- prowadzenie rejestru faksów,
- prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Powiatu,
- obsługa poczty elektronicznej Starostwa,
- przyjmowanie i podział codziennej prasy,
- koordynowanie bezpośredniej obsługi w zakresie załatwiania spraw przez osoby niepełnosprawne,
- obsługa filii Kancelarii Administracyjnej przy ul. Strzeleckiej 1,
- dostarczanie poczty Starostwa przez kuriera na terenie Powiatu Nowosądeckiego i Miasta Nowego Sącza.
- obsługa Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP - odbiór i doręczanie korespondencji
- obsługa Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP - potwierdzanie profilu zaufanego
- obsługa centrali telefonicznej Starostwa Powiatowego
- W zakresie informatyzacji:
- koordynacja działań z zakresu informatyzacji Starostwa oraz ochrony programów użytkowych,
- opracowanie i realizacja planów finansowych dotyczących informatyzacji Starostwa,
- prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej w Starostwie,
- zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej w Starostwie,
- zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych, przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie,
- organizacja szkoleń w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego w Starostwie,
- wdrażanie postępu technicznego w zakresie informatyzacji Starostwa,
- opracowanie i realizacja wewnętrznej sieci telefonicznej w Starostwie,
- prowadzenie ewidencji materiałów eksploatacyjnych do sprzętu komputerowego w Starostwie,
- prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego w Starostwie,
- nadzór informatyczny nad stronami internetowymi,
- prowadzenie ewidencji materiałów biurowych dla potrzeb Starostwa.
- W zakresie rozliczeń wydatków budżetu :
- prowadzenie ewidencji korespondencji,
- prowadzenie ewidencji ilościowej środków trwałych Starostwa oraz ewidencji szczegółowej środków trwałych, znajdujących się w dyspozycji Wydziału Administracyjnego,
- ewidencjonowanie zmiany miejsca użytkowania środków trwałych w Starostwie,
- oznakowanie środków trwałych w Starostwie,
- sporządzanie faktur za wynajem sal, dzierżawę lokali, mienia powiatu i Starostwa,
- prowadzenie ewidencji wydatków w rozdziale 75020 klasyfikacji budżetowej - w formie elektronicznej,
- prowadzenie księgowości Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej pracowników Starostwa,
- prowadzenie dokumentacji wniosków na wydatkowanie środków finansowych w rozdz. 75020 klasyfikacji budżetowej oraz ewidencji wszystkich wniosków Starostwa,
- prowadzenie elektronicznej ewidencji wszystkich faktur,
- planowanie i realizacja wydatków Starostwa,
- realizacja zadań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne.
- W zakresie archiwum zakładowego:
- przyjmowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej od poszczególnych komórek organizacyjnych oraz współpraca w zakresie prawidłowego przygotowania dokumentacji do przekazania archiwum zakładowemu,
- przechowywanie i opracowywanie przyjętej dokumentacji, prowadzenie jej ewidencji oraz zabezpieczenie i profilaktyka, w zakresie konserwacji posiadanych i przyjmowanych akt,
- udostępnienie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej do celów służbowych,
- przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego,
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej,
- porządkowanie akt niewłaściwie opracowanych oraz współpraca i utrzymanie stałych kontaktów z Archiwum Państwowym w Krakowie.
- W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
- wdrażanie instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- opracowywanie rocznych programów działania Starostwa,
- koordynowanie planowania pracy Starostwa,
- Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami wydziału.