Sprawy - karta usług

Wydział: Wydział Budownictwa
Grupa tematyczna: Budownictwo

Pozwolenie na rozbiórkę obiektu budowlanego [BUD-4]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Decyzja administracyjna

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. - o opłacie skarbowej

  • 3. Wymagane dokumenty

    Wniosek, do którego należy dołączyć :

    1. Zgodę właściciela obiektu budowlanego lub jej kopię;
    2. Szkic usytuowania obiektu budowlanego;
    3. Opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych;
    4. Opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia;
    5. Pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień, opinii i innych dokumentów - nie dotyczy to uzgodnień i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000; 
    6. Projekt rozbiórki lub jego kopię - w zależności od potrzeb;
    7. W przypadku działania przez pełnomocnika - upoważnienie do reprezentowania wnioskodawcy /oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem/;
    8. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

    UWAGA: Wniosek składa się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego. Formularze wniosków w formie dokumentu elektronicznego udostępnia GUNB pod adresem elektronicznym:  https://e-budownictwo.gunb.gov.pl

  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi

    Wydanie decyzji - 36,00 zł

    W przypadku działania przez pełnomocnika 17 zł za użycie pełnomocnictwa.

    Opłaty należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nowego Sącza
    ING Bank Śląski S.A. Oddział Nowy Sącz nr 33 1050 1445 1000 0023 5299 0531

  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    Jeden miesiąc od daty złożenia wniosku, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy.

  • 6. Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do organu II instancji (Wojewoda Małopolski) za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego

  • 7. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Budownictwa
    Siedziba:
    ul. Strzelecka 1
    33-300 Nowy Sącz
    Godziny pracy: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30

  • 8. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Jacek Janusz

  • 9. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1. Aneta Selwa – z-ca dyr.wydz.
      tel. 18 41 41 862, pok. 302
       
    2. Jarosz Aneta – główny  specjalista
      tel. 18 41 41 873, pok. 302
       
    3. Bomba Andrzej – inspektor dla Gminy Łososina Dolna
      tel. 18 41 41 889, pok. 303b
       
    4. Cichońska Monika – referent dla Gminy Kamionka Wielka i Miasta Grybów
      tel. 18 41 41 879, pok. 303a
       
    5. Gomułka Liliana – referent dla Gminy Łącko i Nawojowa
      tel. 18 41 41 869, pok. 303b
       
    6. Kotecka Maria – samodzielny referent dla Gminy Krynica-Zdrój i Łabowa
      tel. 18 41 41 871 pok. 301
       
    7. Kotecki Piotr – podinspektor dla Gminy Chełmiec
      tel. 18 41 41 885, pok. 305
       
    8. Leśniak Tomasz – podinspektor dla Gminy Korzenna
      tel. 18 41 41 863, pok. 303a
       
    9. Mrówka Magdalena – inspektor dla Gminy Gródek nad Dunajcem i Rytro
      tel. 18 41 41 886, pok. 303c
       
    10. Obiała Maria  – inspektor dla Gminy Chełmiec
      tel. 18 41 41 884, pok. 305
       
    11. Paruch Katarzyna – podinspektor dla Gminy Krynica-Zdrój
      tel. 18 41 41 851, pok. 301
       
    12. Piwowarski Adrian – podinspektor dla Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna i Gminy Grybów
      tel. 18 41 41 899, pok. 303c
       
    13. Ramza-Pałancewicz Marta – inspektor dla Gminy Grybów
      tel. 18 41 41 877, pok. 303c
       
    14. Smajdor Mateusz – referent dla Miasta i Gminy Stary Sącz oraz Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój
      tel. 18 41 41 882, pok. 304
       
    15. Szkaradek Anna – samodzielny referent dla Miasta i Gminy Stary Sącz
      tel. 18 41 41 882, pok. 304
       
    16. Zygadło Tomasz - samodzielny referent dla Gminy Podegrodzie
      tel. 18 41 41 853, pok. 303a
  • 10. Elektroniczny formularz

Formularz do druku

  • WNIOSEK o pozwolenie na rozbiórkę (PB-3)
  • Informacja uzupełniająca do w/w formularza (w razie potrzeby)
  • WNIOSEK o wydanie zaświadczenia o ostateczności decyzji oraz dziennika budowy
  • WNIOSEK o wydanie zaświadczenia o ostateczności decyzji
  • WNIOSEK o wydanie dziennika budowy
wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-11-15 | 11:46