Sprawy - karta usług - BIP Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu

Sprawy - karta usług

Wydział: Wydział Budownictwa
Grupa tematyczna: Budownictwo

Przyjmowanie zgłoszeń o zmianie sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części [BUD-9]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Przyjęcie zgłoszenia przy zachowaniu zasady milczącej zgody urzędu.

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. - o opłacie skarbowej

     

  • 3. Wymagane dokumenty

    1. Zgłoszenie, w którym należy określić dotychczasowy i zamierzony sposób użytkowania obiektu budowlanego lub jego części.
    2. Do zgłoszenia należy dołączyć: 
      a) opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania,
      b) zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi,
      c) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
      d) zaświadczenie wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
      e) ekspertyzę techniczną, wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności,
      f) w zależności od potrzeb – pozwolenia, uzgodnienia lub opinie wymagane odrębnymi przepisami.
      g) w przypadku działania przez pełnomocnika - upoważnienie do reprezentowania wnioskodawcy /oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem/

    Zgłoszenia o którym wyżej mowa należy dokonać przed dokonaniem zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części . Zmiana sposobu użytkowania może nastąpić, jeżeli w terminie 30 dni, od dnia doręczenia zgłoszenia, właściwy organ, nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji i nie później niż po upływie 2 lat od doręczenia zgłoszenia.

  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi

    Zgłoszenie nie podlega opłacie.

    W przypadku działania przez pełnomocnika 17 zł za użycie pełnomocnictwa.

  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    30 dni od dnia złożenia zgłoszenia w urzędzie.

  • 6. Tryb odwoławczy

    Odwołanie (tylko w przypadku decyzji sprzeciwu) wnosi się do organu II instancji – Wojewody Małopolskiego - za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego

  • 7. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Budownictwa
    Siedziba:
    ul. Strzelecka 1
    33-300 Nowy Sącz
    Godziny pracy: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30

  • 8. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Jacek Janusz

  • 9. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1. Aneta Selwa  –  z-ca dyr wydz.  
    tel. 18 41 41 862,    pok. 302

    2. Borkowska Magdalena  -  inspektor    
    tel. 18 41 41 873,    pok. 302

    3. Korek Teresa  -  inspektor    
    tel. 18 41 41 852,    pok. 302

    4. Augustyniak Krystyna - samodzielny referent dla Gminy Krynica-Zdrój  i Gminy Chełmiec  
    tel. 18 41 41 884,   pok. 305

    5. Banach Sylwia -  referent dla Gminy Łabowa  i Gminy Rytro
    tel. 18 41 41 869,   pok. 303b

    6. Bomba Andrzej - podinspektor dla Gminy Łososina Dolna  
    tel. 18 41 41 889,   pok. 303b

    7. Cichowska Anna -  referent dla Gminy Kamionka Wielka  
    tel. 18 41 41 879,  pok. 303a

    8. Hajduga Monika - podinspektor dla Miasta i Gminy Stary Sącz oraz Gminy Podegrodzie
    tel. 18 41 41 881,  pok. 301

    9. Leśniak Tomasz - podinspektor dla Gminy Nawojowa
    tel. 18 41 41 863,   pok. 303a

    10. Łuczak Joanna - inspektor dla Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna
    tel. 18 41 41 899,   pok. 303c

    11. Mrówka Magdalena - specjalista dla Gminy Gródek nad Dunajcem    
    tel. 18 41 41 886,   pok. 303c

    12. Nowak Maria - młodszy referent  dla Miasta i Gminy Piwniczna - Zdrój  i Miasta Grybów 
    tel. 18 41 41 882,  pok. 304

    13. Szkaradek Anna - podinspektor  dla Gminy Łącko
    tel. 18 41 41 882,   pok. 304

    14. Witowska Aneta - specjalista  dla Gminy Korzenna
    tel. 18 41 41 878,   pok. 303b

    15. Zygadło Tomasz -  młodszy referent dla Gminy Grybów
    tel. 18 41 41 877,   pok. 303c
     
     

Formularz do druku

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2020-07-10 | 13:28