Decyzja administracyjna
Sprawy - karta usług
Grupa tematyczna: Budownictwo
Pozwolenie na budowę - zmiana decyzji [BUD-2]
-
1. Forma wykonania usługi
-
2. Podstawa prawna wykonania usługi
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. - o opłacie skarbowej -
3. Wymagane dokumenty
Wniosek inwestora, do którego należy dołączyć:
1. Ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę (której dotyczy zmiana);
2. Projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany przedstawiający wnioskowane zmiany wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów, w postaci: a) papierowej - w 3 egzemplarzach albo
b) elektronicznej
lub
4 egzemplarze projektu budowlanego (zmienionego) w przypadku gdy zamierzenie realizowane jest w oparciu o projekt budowlany sporządzony na podstawie przepisów obowiązujących przed nowelizacją ustawy Prawo budowlane (ustawa z dnia 13 lutego 2020r. o zmiane ustawy – Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw);
3. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (w przypadku braku miejscowego planu zagspodarowania terenu);
4. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
5. Dziennik budowy (do wglądu);
6. W przypadku działania przez pełnomocnika – upoważnienie do reprezentowania wnioskodawcy /oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem/;
7. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
UWAGA: Wniosek składa się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego. Formularze wniosków w formie dokumentu elektronicznego udostępnia GUNB pod adresem elektronicznym: https://e-budownictwo.gunb.gov.pl -
4. Opłaty związane z wykonaniem usługi
Nie podlega opłacie skarbowej z wyjątkiem przypadku, gdy zwiększa się powierzchnia użytkowa budynku przeznaczonego na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż rolnicza i leśna – za każdy m2 nowej powierzchni użytkowej 1 zł, lecz nie więcej niż 539 zł.
W przypadku działania przez pełnomocnika - 17 zł za użycie pełnomocnictwa.
Opłaty należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nowego Sącza
ING Bank Śląski S.A. Oddział Nowy Sącz nr 33 1050 1445 1000 0023 5299 0531 -
5. Maksymalny termin wykonania usługi
Jeden miesiąc od daty złożenia wniosku, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy.
-
6. Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do organu II instancji (Wojewoda Małopolski) za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego
-
7. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu
Wydział Budownictwa
Siedziba:
ul. Strzelecka 1
33-300 Nowy Sącz
Godziny pracy: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30 -
8. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu
Jacek Janusz
-
9. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę
- Aneta Selwa – z-ca dyr.wydz.
tel. 18 41 41 862, pok. 302
- Jarosz Aneta – główny specjalista
tel. 18 41 41 873, pok. 302
- Bomba Andrzej – inspektor dla Gminy Łososina Dolna
tel. 18 41 41 889, pok. 303b
- Cichońska Monika – referent dla Gminy Kamionka Wielka i Miasta Grybów
tel. 18 41 41 879, pok. 303a
- Gomułka Liliana – referent dla Gminy Łącko i Nawojowa
tel. 18 41 41 869, pok. 303b
- Kotecka Maria – samodzielny referent dla Gminy Krynica-Zdrój i Łabowa
tel. 18 41 41 871 pok. 301
- Kotecki Piotr – podinspektor dla Gminy Chełmiec
tel. 18 41 41 885, pok. 305
- Leśniak Tomasz – podinspektor dla Gminy Korzenna
tel. 18 41 41 863, pok. 303a
- Mrówka Magdalena – inspektor dla Gminy Gródek nad Dunajcem i Rytro
tel. 18 41 41 886, pok. 303c
- Obiała Maria – inspektor dla Gminy Chełmiec
tel. 18 41 41 884, pok. 305
- Paruch Katarzyna – podinspektor dla Gminy Krynica-Zdrój
tel. 18 41 41 851, pok. 301
- Piwowarski Adrian – podinspektor dla Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna i Gminy Grybów
tel. 18 41 41 899, pok. 303c
- Ramza-Pałancewicz Marta – inspektor dla Gminy Grybów
tel. 18 41 41 877, pok. 303c
- Smajdor Mateusz – referent dla Miasta i Gminy Stary Sącz oraz Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój
tel. 18 41 41 882, pok. 304
- Szkaradek Anna – samodzielny referent dla Miasta i Gminy Stary Sącz
tel. 18 41 41 882, pok. 304
- Zygadło Tomasz - samodzielny referent dla Gminy Podegrodzie
tel. 18 41 41 853, pok. 303a
- Aneta Selwa – z-ca dyr.wydz.
-
10. Elektroniczny formularz
Formularz do druku
-
WNIOSEK o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę (PB-7)
-
OŚWIADCZENIE o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5)
-
informacja uzupełniająca do w/w formularzy (w razie potrzeby)
-
wniosek o wydanie zaświadczenia o ostateczności decyzji
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-11-15 | 11:46