Sprawy - karta usług

Wydział: Wydział Budownictwa
Grupa tematyczna: Budownictwo

Pozwolenie na budowę - zmiana decyzji [BUD-2]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Decyzja administracyjna

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego 
    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. - o opłacie skarbowej

  • 3. Wymagane dokumenty

    Wniosek inwestora, do którego należy dołączyć:

    1. Ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę (której dotyczy zmiana);

    2. Projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany przedstawiający wnioskowane zmiany  wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia  wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów, w postaci:                               a) papierowej  - w 3 egzemplarzach albo
    b) elektronicznej
    lub
    4 egzemplarze projektu budowlanego (zmienionego) w przypadku gdy zamierzenie realizowane jest w oparciu o projekt budowlany sporządzony na podstawie przepisów obowiązujących przed nowelizacją ustawy Prawo budowlane (ustawa z dnia 13 lutego 2020r. o zmiane ustawy – Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw);

    3. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (w przypadku braku miejscowego planu zagspodarowania terenu);

    4. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;

    5. Dziennik budowy (do wglądu);

    6. W przypadku działania przez pełnomocnika – upoważnienie do reprezentowania wnioskodawcy /oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem/;

    7. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

    UWAGA: Wniosek składa się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego. Formularze wniosków w formie dokumentu elektronicznego udostępnia GUNB pod adresem elektronicznym: https://e-budownictwo.gunb.gov.pl

  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi

    Nie podlega opłacie skarbowej z wyjątkiem przypadku, gdy zwiększa się powierzchnia użytkowa budynku przeznaczonego na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż rolnicza i leśna – za każdy m2 nowej powierzchni użytkowej 1 zł, lecz nie więcej niż 539 zł.

    W przypadku działania przez pełnomocnika - 17 zł za użycie pełnomocnictwa.

    Opłaty należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nowego Sącza
    ING Bank Śląski  S.A. Oddział Nowy Sącz nr 33 1050 1445 1000 0023 5299 0531

  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    Jeden miesiąc od daty złożenia wniosku, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy.

  • 6. Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do organu II instancji (Wojewoda Małopolski) za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego

  • 7. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Budownictwa
    Siedziba:
    ul. Strzelecka 1
    33-300 Nowy Sącz
    Godziny pracy: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30

  • 8. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Jacek Janusz

  • 9. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1. Aneta Selwa – z-ca dyr.wydz.
      tel. 18 41 41 862, pok. 302
       
    2. Jarosz Aneta – główny  specjalista
      tel. 18 41 41 873, pok. 302
       
    3. Bomba Andrzej – inspektor dla Gminy Łososina Dolna
      tel. 18 41 41 889, pok. 303b
       
    4. Cichońska Monika – referent dla Gminy Kamionka Wielka i Miasta Grybów
      tel. 18 41 41 879, pok. 303a
       
    5. Gomułka Liliana – referent dla Gminy Łącko i Nawojowa
      tel. 18 41 41 869, pok. 303b
       
    6. Kotecka Maria – samodzielny referent dla Gminy Krynica-Zdrój i Łabowa
      tel. 18 41 41 871 pok. 301
       
    7. Kotecki Piotr – podinspektor dla Gminy Chełmiec
      tel. 18 41 41 885, pok. 305
       
    8. Leśniak Tomasz – podinspektor dla Gminy Korzenna
      tel. 18 41 41 863, pok. 303a
       
    9. Mrówka Magdalena – inspektor dla Gminy Gródek nad Dunajcem i Rytro
      tel. 18 41 41 886, pok. 303c
       
    10. Obiała Maria  – inspektor dla Gminy Chełmiec
      tel. 18 41 41 884, pok. 305
       
    11. Paruch Katarzyna – podinspektor dla Gminy Krynica-Zdrój
      tel. 18 41 41 851, pok. 301
       
    12. Piwowarski Adrian – podinspektor dla Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna i Gminy Grybów
      tel. 18 41 41 899, pok. 303c
       
    13. Ramza-Pałancewicz Marta – inspektor dla Gminy Grybów
      tel. 18 41 41 877, pok. 303c
       
    14. Smajdor Mateusz – referent dla Miasta i Gminy Stary Sącz oraz Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój
      tel. 18 41 41 882, pok. 304
       
    15. Szkaradek Anna – samodzielny referent dla Miasta i Gminy Stary Sącz
      tel. 18 41 41 882, pok. 304
       
    16. Zygadło Tomasz - samodzielny referent dla Gminy Podegrodzie
      tel. 18 41 41 853, pok. 303a
  • 10. Elektroniczny formularz

Formularz do druku

  • WNIOSEK o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę (PB-7)
  • OŚWIADCZENIE o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5)
  • informacja uzupełniająca do w/w formularzy (w razie potrzeby)
  • wniosek o wydanie zaświadczenia o ostateczności decyzji
wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-12-27 | 12:59