Sprawy - karta usług

Wydział: Zespół ds. Gospodarki Nieruchomościami
Grupa tematyczna: Nieruchomości

Sprzedaż nieruchomości Powiatu Nowosądeckiego [GB-N10].

  • 1. Forma wykonania usługi

    Akt notarialny – umowa sprzedaży

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    1. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z  z późn. zm.)

    2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145, z poźn. zm.)

    3. Uchwała Nr 322/XXXII/2009 Rady Powiatu w Nowym Sączu z dnia 6 listopada 2009 r. w sprawie ustalenia zasad gospodarowania nieruchomościami z zasobu powiatowego, ( dz. U. Woj. Małop. z 2009 r. nr 572 poz 5775)

    4. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybów przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2021 r. , poz. 2213, z późn. zm.)

  • 3. Wymagane dokumenty

    1. Wniosek zainteresowanego w sprawie sprzedaży.

    2. Dokumenty identyfikujące osobę fizyczną lub prawną.

    3. Kopia mapy sytuacyjnej z zaznaczoną nieruchomością lub częścią nieruchomości, którą strona chce nabyć.

  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi

    1. Cena nieruchomości, która obejmuje koszty przygotowania nieruchomości do sprzedaży (m.in. sporządzenie dokumentacji geodezyjnej w przypadku konieczności sporządzenia mapy synchronizacyjnej lub przeprowadzenia podziału geodezyjnego nieruchomości lub rozgraniczenia, wycena nieruchomości, ogłoszenia prasowe).

    2. Oplata notarialna (ustala i pobiera notariusz przy akcie notarialnym).

    3. Opłata sądowa (ustala i pobiera notariusz przy akcie notarialnym),

  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    12 miesięcy

    (Uwaga! Szczegółowa procedura w zakresie zbywania nieruchomości stanowiących własność Powiatu Nowosądeckiego, od której zależy faktyczny czas wykonania usługi została opisana w Zarządzeniu Nr 20/2008 Starosty Nowosądeckiego z dnia 31.10.2008 r. Rozdział IV § 11. Czas wykonania usługi jest uzależniony jest od stanu prawnego nieruchomości i ilości podejmowanych czynności związanych z regulacją stanu prawnego oraz przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży)

  • 6. Tryb odwoławczy

    W przypadku sprzedaży nieruchomości w trybie przetargowym, uczestnik przetargu może wnieść skargę do Zarządu Powiatu Nowosądeckiego na czynności związane z jego przeprowadzeniem w terminie 7 dni od zamknięcia przetargu. Po zawarciu notarialnej umowy sprzedaży – odwołanie nie przysługuje.

  • 7. Uwagi

    1. W przypadku sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Nowosądeckiego do ceny dolicza się należny podatek VAT. Przypadki zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT określa ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm.).

    2. Co do zasady sprzedaż następuje w przetargu ustnym nieograniczonym lub ograniczonym oraz w drodze bezprzetargowej – po spełnieniu ustawowych przesłanek.

  • 8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Zespół ds. Gospodarki Nieruchomościami

    Siedziba:

     ul.  Kościuszki 3

    33-300 Nowy Sącz

    II piętro

    Telefon: 18 41-41-856

    E-mail: powiat@nowosądecki.pl

    Godziny pracy: poniedziałek 8:00 – 16:00, wtorek-piątek: 7:30 do 15:30

  • 9. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Sabina Bielecka 

  • 10. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    mgr Małgorzata Horowska - Inspektor, tel.: 18 41-41-866, pokój: 303, e-mail: mhorowska@nowosądecki.pl

Formularz do druku

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-11-15 | 11:46