Akt notarialny – umowa sprzedaży
Sprawy - karta usług
Grupa tematyczna: Nieruchomości
Sprzedaż nieruchomości Powiatu Nowosądeckiego [GB-N10].
-
1. Forma wykonania usługi
-
2. Podstawa prawna wykonania usługi
1. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z z późn. zm.)
2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145, z poźn. zm.)
3. Uchwała Nr 322/XXXII/2009 Rady Powiatu w Nowym Sączu z dnia 6 listopada 2009 r. w sprawie ustalenia zasad gospodarowania nieruchomościami z zasobu powiatowego, ( dz. U. Woj. Małop. z 2009 r. nr 572 poz 5775)
4. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybów przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2021 r. , poz. 2213, z późn. zm.)
-
3. Wymagane dokumenty
1. Wniosek zainteresowanego w sprawie sprzedaży.
2. Dokumenty identyfikujące osobę fizyczną lub prawną.
3. Kopia mapy sytuacyjnej z zaznaczoną nieruchomością lub częścią nieruchomości, którą strona chce nabyć.
-
4. Opłaty związane z wykonaniem usługi
1. Cena nieruchomości, która obejmuje koszty przygotowania nieruchomości do sprzedaży (m.in. sporządzenie dokumentacji geodezyjnej w przypadku konieczności sporządzenia mapy synchronizacyjnej lub przeprowadzenia podziału geodezyjnego nieruchomości lub rozgraniczenia, wycena nieruchomości, ogłoszenia prasowe).
2. Oplata notarialna (ustala i pobiera notariusz przy akcie notarialnym).
3. Opłata sądowa (ustala i pobiera notariusz przy akcie notarialnym),
-
5. Maksymalny termin wykonania usługi
12 miesięcy
(Uwaga! Szczegółowa procedura w zakresie zbywania nieruchomości stanowiących własność Powiatu Nowosądeckiego, od której zależy faktyczny czas wykonania usługi została opisana w Zarządzeniu Nr 20/2008 Starosty Nowosądeckiego z dnia 31.10.2008 r. Rozdział IV § 11. Czas wykonania usługi jest uzależniony jest od stanu prawnego nieruchomości i ilości podejmowanych czynności związanych z regulacją stanu prawnego oraz przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży)
-
6. Tryb odwoławczy
W przypadku sprzedaży nieruchomości w trybie przetargowym, uczestnik przetargu może wnieść skargę do Zarządu Powiatu Nowosądeckiego na czynności związane z jego przeprowadzeniem w terminie 7 dni od zamknięcia przetargu. Po zawarciu notarialnej umowy sprzedaży – odwołanie nie przysługuje.
-
7. Uwagi
1. W przypadku sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Nowosądeckiego do ceny dolicza się należny podatek VAT. Przypadki zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT określa ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm.).
2. Co do zasady sprzedaż następuje w przetargu ustnym nieograniczonym lub ograniczonym oraz w drodze bezprzetargowej – po spełnieniu ustawowych przesłanek.
-
8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu
Zespół ds. Gospodarki Nieruchomościami
Siedziba:
ul. Kościuszki 3
33-300 Nowy Sącz
II piętro
Telefon: 18 41-41-856
E-mail: powiat@nowosądecki.pl
Godziny pracy: poniedziałek 8:00 – 16:00, wtorek-piątek: 7:30 do 15:30
-
9. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu
Sabina Bielecka
-
10. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę
mgr Małgorzata Horowska - Inspektor, tel.: 18 41-41-866, pokój: 303, e-mail: mhorowska@nowosądecki.pl
Formularz do druku
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-11-15 | 11:46