Sprawy - karta usług

Wydział: Wydział Budownictwa
Grupa tematyczna: Budownictwo

Pozwolenie na realizację inwestycji drogowej [BUD - 3]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Decyzja administracyjna

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
    Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego  

  • 3. Wymagane dokumenty

    Wniosek zarządcy drogi lub osoby przez niego upoważnionej o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, do którego należy dołączyć:

    1. Opinie właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz wójta (burmistrza, prezydenta miasta);
    2. Mapę w skali, co najmniej 1:5 000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
    3. Analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
    4. Mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
    5. Określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;
    6. Określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone;
    7. Określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
    8. Trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, aktualnym na dzień opracowania projektu; 
    9. ‎W przypadku inwestycji, dla których wydano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach w postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa - załącznik graficzny określający przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o ile dołączenie tego załącznika było wymagane przez przepisy obowiązujące w dniu złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
    10. Opinie: 
      - ministra właściwego do spraw zdrowia - w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
      - właściwego organu nadzoru górniczego - w odniesieniu do terenów górniczych,
      - dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią,
      - dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
      - właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków - w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
      - właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej - w odniesieniu do linii kolejowej,
      - innych organów wymaganych przepisami szczególnymi;
    11. Wymagane przepisami odrębnymi decyzje administracyjne;
    12. W przypadku działania przez pełnomocnika - upoważnienie do reprezentowania wnioskodawcy/oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem/.
  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi

    Wydanie decyzji dla jednostek budżetowych oraz samorządu terytorialnego zwolnione z opłaty skarbowej.

  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    90 dni od dnia złożenia wniosku

  • 6. Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do organu II instancji (Wojewoda Małopolski) za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego

  • 7. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Budownictwa
    Siedziba:
    ul. Strzelecka 1
    33-300 Nowy Sącz
    Godziny pracy: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30

  • 8. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Jacek Janusz

  • 9. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1. Aneta Selwa – z-ca dyr.wydz.
      tel. 18 41 41 862, pok. 302
       
    2. Kotecki Piotr – podinspektor 
      tel. 18 41 41 885, pok. 305
       
    3. Obiała Maria  – inspektor 
      tel. 18 41 41 884, pok. 305
       
    4. Szkaradek Anna – samodzielny referent 
      tel. 18 41 41 882, pok. 304

Formularz do druku

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-12-09 | 09:35