Decyzja administracyjna.
Sprawy - karta usług
Grupa tematyczna: Transport drogowy
Wydanie/zmiana licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy. [KT-TD2]
-
1. Forma wykonania usługi
-
2. Podstawa prawna wykonania usługi
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów.
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych.
-
3. Wymagane dokumenty
- wniosek,
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o transporcie drogowym oraz kopię certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby,
- oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową,
a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą o niekaralności,
- dokumenty potwierdzające, że przedsiębiorca znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie
i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami
finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 euro.
Sytuację finansową, potwierdza się:
a) rocznym sprawozdaniem finansowym,
b) dokumentami potwierdzającymi dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych
lub dostępnymi aktywami,
c) dokumentami potwierdzającymi posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
d) dokumentami potwierdzającymi udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
e) dokumentami potwierdzającymi własność nieruchomości,
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji. -
4. Opłaty związane z wykonaniem usługi
Opłata za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy:
od 2 do 15 lat – 800 zł
powyżej 15 do 30 lat – 900 zł
powyżej 30 do 50 lat – 1000 zł -
5. Termin wykonania usługi
Niezwłocznie – sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień.
Do 30 dni – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego. -
6. Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu.
Odwołanie należy składać za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. -
7. Uwagi
-
8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu
Wydział Komunikacji i Transportu
-
9. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu
Jacek Maleczek – Dyrektor
Piotr Cebula – Z-ca Dyrektora -
10. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę
Jerzy Sojka – inspektor
Paweł Kocemba - inspektor
Tel. kontaktowy: 18 4141602
Formularz do druku
-
treść wniosku
-
treść oświadczenia
-
treść oświadczenia
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-11-15 | 11:46