Sprawy - karta usług

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Grupa tematyczna: Rybołówstwo i wędkarstwo

Wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego jachtu lub innej jednostki płwającej o długości do 24 cm [ORL - JP3]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Wtórnik dokumentu rejestracyjnego.

  • 2. Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
    3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
    4. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
    5. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

  • 3. Wymagane dokumenty

    1.Wniosek właściciela o wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego.
    2. Dokumenty poświadczające następujące informacje:
    a)    Dane i adres wnioskującego.
    b)    Dane i adres właściciela/współwłaścicieli oraz armatora jednostki pływającej.
    3.    Oświadczenie zawierające informacje o fakcie i okolicznościach utraty lub uszkodzenia dokumentu rejestracyjnego.
    4.    Dowód wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego.
     5.  Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (upoważnienia) do załatwiania spraw związanych ze zmianą danych jednostki pływającej, składany w przypadku załatwiania  tych czynności przez pełnomocnika (osobę upoważnioną).
    4.    Dowód wniesienia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa.
    W przypadku gdy właścicielem jednostki pływającej jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
    W przypadku gdy właścicielem jednostki pływającej jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego.
    Sprawy związane z rejestracją jednostki pływającej w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
     

  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi

    1. 80 zł – opłata za rozpatrzenie wniosku o wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego. Opłatę można wnieść:
    - na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 33, 33-300 Nowy Sącz, nr rachunku: 11 1050 1722 1000 0090 3190 1284,
    - w kasie Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu przy ul. Jagiellońskiej 33.

    Opłatę na wskazany rachunek bankowy należy uiścić wyłącznie w przypadku, gdy wniosek o zmianę danych jednostki jest kierowany do Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu.
    Opłata nie podlega zwrotowi – nawet w przypadku wydania zawiadomienia o pozostawieniu sprawy bez rozpatrzenia, na przykład z powodu braku wymaganej dokumentacji lub decyzji o odmowie wprowadzenia zmian do rejestru.

    2. 17 zł – za złożenie pełnomocnictwa. Opłatę można wnieść:
     - w kasie Urzędu Miasta Nowego Sącza lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nowego Sącza, ul. Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, nr rachunku bankowego 33 1050 1445 1000 0023 5299 0531
    - w kasie Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu przy ul. Jagiellońskiej 33.
     

  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, po zweryfikowaniu aktualności danych zawartych w rejestrze.

  • 6. Tryb odwoławczy

    Brak.

  • 7. Uwagi

    Wniosek o wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego jednostki pływającej można złożyć w dowolnym organie rejestrującym. Wnioski składa się w postaci papierowej do organu osobiście lub przez przedstawiciela ustawowego albo pełnomocnika albo przekazuje się do organu w postaci elektronicznej. W postaci elektronicznej wniosek składa się na platformie REJA24 – [nazwa linku „SERWIS REJA24”  https://interesant.reja24.gov.pl/login] 

  • 8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

  • 9. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    Martyna Szarota - Pomoc administracyjna, tel. 18 41-41-636, pokój 116

  • 10. Formularze do druku

    „Strona internetowa Urzędu Morskiego w Szczecinie” - https://www.ums.gov.pl/9-informacje/385-wdrozenie-innowacyjnych-e-uslug-o-wysokim-poziomie-dojrzalosci-w-zakresie-rejestracji-jachtow-i-innych-jednostek-plywajacych-o-dlugosci-do-24-m.html

Formularz do druku

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-09-30 | 10:50