Dokument rejestracyjny jachtu.
Decyzja administracyjna – w przypadku odmowy wpisania zmian dla jachtu lub jednostki pływającej do rejestru.
Sprawy - karta usług
Grupa tematyczna: Rybołówstwo i wędkarstwo
Zmiana danych jachtu lub innych jednostek pływających o długości do 24 m [ ORL- JP5 ]
-
1. Forma wykonania usługi
-
2. Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
4. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
5. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
-
3. Wymagane dokumenty
1.Wniosek właściciela o zmianę danych jednostki pływającej.
3. Dokumenty poświadczające następujące informacje:
a) Dane i adres wnioskującego.
b) Dane i adres właściciela/współwłaścicieli oraz armatora jednostki pływającej,
c) Odpowiednia dokumentacja poświadczająca zmianę stanu faktycznego wymagającą zmiany danych zamieszczonych w rejestrze.
4. Dowód wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o zmianę danych i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
5. Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (upoważnienia) do załatwiania spraw związanych ze zmianą danych jednostki pływającej, składany w przypadku załatwiania tych czynności przez pełnomocnika (osobę upoważnioną).
6. Dowód wniesienia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa.
W przypadku gdy właścicielem jednostki pływającej jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
W przypadku gdy właścicielem jednostki pływającej jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego.
Sprawy związane z rejestracją jednostki pływającej w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
-
4. Opłaty związane z wykonaniem usługi
1. 80 zł – opłata za rozpatrzenie wniosku o zmianę danych i wydanie dokumentu rejestracyjnego. Opłatę można wnieść:
- na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 33, 33-300 Nowy Sącz, nr rachunku: 11 1050 1722 1000 0090 3190 1284,
- w kasie Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu przy ul. Jagiellońskiej 33.Opłatę na wskazany rachunek bankowy należy uiścić wyłącznie w przypadku, gdy wniosek o zmianę danych jednostki jest kierowany do Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu.
Opłata nie podlega zwrotowi – nawet w przypadku wydania zawiadomienia o pozostawieniu sprawy bez rozpatrzenia, na przykład z powodu braku wymaganej dokumentacji lub decyzji o odmowie wprowadzenia zmian do rejestru.2. 17 zł – za złożenie pełnomocnictwa. Opłatę można wnieść:
- w kasie Urzędu Miasta Nowego Sącza lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nowego Sącza, ul. Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, nr rachunku bankowego 33 1050 1445 1000 0023 5299 0531
- w kasie Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu przy ul. Jagiellońskiej 33.
-
5. Maksymalny termin wykonania usługi
1. Wpis do rejestru do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
2. Wydanie zaświadczenia o złożeniu wniosku o zmianę danych do 7 dni.
-
6. Tryb odwoławczy
Brak.
-
7. Uwagi
Właściciel zarejestrowanej jednostki pływającej jest obowiązany zawiadomić organ rejestrujący, w terminie nieprzekraczającym 30 dni, licząc od dnia zaistnienia danego faktu, o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w rejestrze.
Wniosek o zmianę danych jednostki pływającej można złożyć w dowolnym organie rejestrującym. Wnioski składa się w postaci papierowej do organu osobiście lub przez przedstawiciela ustawowego albo pełnomocnika albo przekazuje się do organu w postaci elektronicznej. W postaci elektronicznej wniosek składa się na platformie REJA24 – [nazwa linku „SERWIS REJA24” https://interesant.reja24.gov.pl/login] -
8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
-
9. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę
Martyna Szarota - Pomoc administracyjna, tel. 18 41 41 636, pokój 116
-
10. Formularze do druku
„Strona internetowa Urzędu Morskiego w Szczecinie” - https://www.ums.gov.pl/9-informacje/385-wdrozenie-innowacyjnych-e-uslug-o-wysokim-poziomie-dojrzalosci-w-zakresie-rejestracji-jachtow-i-innych-jednostek-plywajacych-o-dlugosci-do-24-m.html
-
11. Tryb odwoławczy
Formularz do druku
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-11-15 | 11:46