Decyzja administracyjna.
Sprawy - karta usług
Grupa tematyczna: Rejestracja Pojazdów
Wtórniki dokumentów/ znaków / naklejek / tablic rejestracyjnych [KT-12]
-
1. Forma wykonania usługi
-
2. Podstawa prawna wykonania usługi
Art. 74a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia wykonawcze.
-
3. Wymagane dokumenty:
- wypełniony wniosek o wydanie wtórników,
- dowód wniesienia opłat oraz odpowiednio dla przypadków:- utrata dowodu rejestracyjnego:
- zniszczony dowód rejestracyjny lub stosowne oświadczenie złożone przez właściciela pojazdu dotyczące utraty lub całkowitego zniszczenia dowodu rejestracyjnego,
- jeżeli termin następnych badań technicznych pojazdu nie jest możliwy do odczytania z systemu CEP, należy przedłożyć aktualny odpis tego badania z rejestru badań technicznych pojazdów, a w przypadku jego braku konieczna jest czasowa rejestracja pojazdu celem przeprowadzenia badania technicznego – należy wówczas złożyć do depozytu tablice rejestracyjne oraz dokonać stosownych opłat
- utrata pozwolenia czasowego:
- zniszczone pozwolenie czasowe lub stosowne oświadczenie złożone przez właściciela pojazdu dotyczące utraty lub całkowitego zniszczenia pozwolenia czasowego,
- zniszczenie znaków legalizacyjnych:
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- tablice rejestracyjne,
- stosowne oświadczenie złożone przez właściciela pojazdu dotyczące utraty lub całkowitego zniszczenia znaków legalizacyjnych,
- utrata tablic rejestracyjnych pojazdu:
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- zniszczoną tablicę rejestracyjną, pozostałą niezniszczoną tablicę lub stosowne oświadczenie dotyczące utraty lub całkowitego zniszczenia tablicy rejestracyjnej,
W chwili złożenia podania i odbioru dokumentów/tablic należy przedstawić:
- ważną polisę OC lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia,
- dowód osobisty,
- dokumenty potwierdzające reprezentowanie osoby prawnej lub podmiotu nieposiadającego osobowości prawnej, np.: wyciąg z KRS, pełnomocnictwa.
- utrata dowodu rejestracyjnego:
-
4. Opłaty związane z wykonaniem usługi:
- 54,00 zł - dowód rejestracyjny,
- 18,50 zł - pozwolenie czasowe,
- 12,50 zł - komplet nalepek legalizacyjnych,
- 80,00 z - tablice rejestracyjne na samochód - 2 szt.,
- 40,00 zł - tablice rejestracyjne na przyczepę - 1 szt.,
- 40,00 zł - tablice rejestracyjne na motocykl, ciągnik rolniczy - 1 szt.,
- 30,00 zł - tablice rejestracyjne na motorower - 1 szt.,
- 1000,00 zł - tablice indywidualne - 2 szt.,
- 17,00 zł – dodatkowa opłata w przypadku działania przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną.
-
5. Maksymalny termin wykonania usługi
30 dni
-
6. Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu.
Odwołania należy składać za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
-
7. Uwagi
W dniu złożenia podania w przypadkach: utraty karty pojazdu lub dowodu rejestracyjnego wydawane jest pozwolenie czasowe.
Dla podań o wydanie wtórników tablic rejestracyjnych złożonych i przyjętych w Wydziale Komunikacji i Transportu przed godziną 12:00, odbiór wtórników tablic rejestracyjnych będzie możliwy w kolejnym dniu roboczym do godz. 15:00.
Do miesiąca czasu PWPW S.A. w Warszawie wyprodukuje dowód rejestracyjny, kartę pojazdu i dostarczy dokumenty do urzędu. Etap realizacji można sprawdzić na stronie urzędu lub w serwisie www.pwpw.pl.
Przy odbiorze dowodu rejestracyjnego należy:
- zwrócić pozwolenie czasowe,
- okazać ważną polisę OC lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia,
- okazać dowód osobisty.
-
8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu
Wydział Komunikacji i Transportu
-
9. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu
Jacek MALECZEK - Dyrektor
Piotr CEBULA – Z-ca Dyrektora -
10. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę
1. Artur Andruszewski – Podinspektor
2. Małgorzata Berdychowska – Inspektor
3. Agnieszka Fiut – Podinspektor
4. Magdalena Gargula - Referent
5. Paulina Gniewek - Basiaga - Referent
6. Piotr Grabias – Samodzielny Referent
7. Agnieszka Jasińska - Podinspektor
8. Monika Kipczak – Samodzielny Referent
9. Sylwia Kubisz - Referent
10. Dominika Maresz – Specjalista
11. Karolina Motyka – Samodzielny Referent
12. Renata Pałka – Samodzielny Referent
13. Beata Rakowska - Podinspektor
14. Barbara Rdzawska - Inspektor
15. Jadwiga Rój – Inspektor
16. Barbara Soboń – Podinspektor
17. Przemysław Stelmach – Inspektor
18. Katarzyna Szymańska – Referent
Formularz do druku
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-09-30 | 10:50