Sprawy - karta usług

Wydział: Komunikacja i Transport
Grupa tematyczna: Rejestracja Pojazdów

Czasowe wycofanie z ruchu pojazdu [KT-15]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Decyzja administracyjna.

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    Art. 78a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia wykonawcze.

  • 3. Wymagane dokumenty:

    • wypełniony wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu,
    • dowód rejestracyjny,
    •  tablice rejestracyjne pojazdu,
    • dowód wniesienia opłat.

    Ponadto należy przedstawić:

    • ważną polisę OC lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia,
    • dowód osobisty,
    • dokumenty potwierdzające reprezentowanie osoby prawnej lub podmiotu nieposiadającego osobowości prawnej, np.: wyciąg z KRS, pełnomocnictwa.
    • oświadczenie, że samochód osobowy wymaga naprawy w związku z uszkodzeniem elementów nośnych konstrukcji 
  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi:

    • 80,00 zł – za wycofanie samochodu ciężarowego, przyczepy, ciągnika samochodowego, pojazdu specjalnego, autobusu - na kores 2 miesięcy lub wycofanie samochodu osobowego na okres 3 miesięcy,   
    • 4,00 zł za każdy miesiąc - za wycofanie pojazdu do 12 miesiąca,  
    •   2,00 zł za każdy miesiąc – za wycofanie od 13 do 24 miesiąca,   
    • 0,25 zł za każdy miesiąc – za wycofanie od 25 do 48 miesiąca.
    •  17,00 zł – dodatkowa opłata w przypadku działania przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną.
  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    30 dni

  • 6. Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu.

    Odwołania należy składać za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

  • 7. Uwagi

    Po złożeniu podania, usługa realizowana jest niezwłocznie.

    Czasowemu wycofaniu z ruchu podlegają:

    - samochody ciążarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t,

    - ciągniki samochodowe - pojazdy specjalne,

    - autobusy

    - samochody osobowe, które wymagają naprawy w związku z uszkodzeniem zasadniczych elementów nośnych konstrukcji.

  • 8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Komunikacji i Transportu

  • 9. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Jacek Maleczek - Dyrektor
    Piotr Cebula – Z-ca Dyrektora

  • 10. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1.      Artur Andruszewski – Podinspektor

    2.      Małgorzata Berdychowska – Inspektor

    3.      Agnieszka Fiut – Podinspektor

    4.      Magdalena Gargula - Referent

    5.      Paulina Gniewek - Basiaga -  Referent

    6.      Piotr Grabias – Samodzielny Referent

    7.      Agnieszka Jasińska - Podinspektor

    8.      Monika Kipczak – Samodzielny Referent

    9.      Sylwia Kubisz - Referent

    10.   Dominika Maresz  – Specjalista

    11.   Karolina Motyka – Samodzielny Referent 

    12.   Renata Pałka – Samodzielny Referent

    13.   Beata Rakowska -  Podinspektor

    14.   Barbara Rdzawska - Inspektor

    15.   Jadwiga Rój – Inspektor

    16.   Barbara Soboń – Podinspektor

    17.   Przemysław Stelmach – Inspektor

    18.   Katarzyna Szymańska –  Referent

     

Formularz do druku

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-05-17 | 14:04