1. Wniosek o wpis do ewidencji placówki niepublicznej;
2. Statut placówki – opracowany zgodnie z art. 172 ust.2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 910);
3. Wykaz pracowników pedagogicznych zawierający dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora (wykształcenie, kierunek studiów, dodatkowe kwalifikacje w tym pedagogiczne, nauczany przedmiot);
4. Dokumenty informujące o dysponowaniu lokalem, w którym będzie prowadzona szkoła (umowa najmu, użyczenia, akt własności);
5. Informacja o warunkach lokalowych zapewniających możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz realizację zadań statutowych;
6. Pozytywna opinia właściwego państwowego terenowego inspektora sanitarnego oraz pozytywna opinia komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej potwierdzające, że obiekt wskazany jako miejsce prowadzenia szkoły zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniając wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno-budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej;
7. Pozytywna opinia kuratora oświaty w przypadku wpisu do ewidencji placówek niepublicznych, o których mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
8. Dane niezbędne do wpisania placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.
9. Na zasadzie dobrowolności osoba fizyczna dokonująca zgłoszenia do ewidencji placówek niepublicznych może złożyć oświadczenie o którym mowa w art. 168 ust. 4a ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.