Porządek publiczny i współpraca ze służbami, inspekcjami i strażami

W zakresie porządku publicznego i współpracy ze służbami, inspekcjami i strażami:

 

  1. na pisemne zlecenie Starosty przygotowywanie wstępnych opinii w sprawach powoływania
    i odwoływania Miejskiego Komendanta Policji i Komendanta Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej,
  2. opracowywanie pisemnych opinii o przedkładanych Staroście przez Miejskiego Komendanta Policji i Komendanta Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej programach działania,
  3. koordynowanie akcją tworzenia wspólnych programów dotyczących bezpieczeństwa obywateli oraz porządku publicznego,
  4. uzgadnianie wspólnych działań tych jednostek na obszarze Powiatu,
  5. na pisemne zlecenie Starosty udział w przeprowadzanych kontrolach,
  6. w zakresie nie uregulowanym w odrębnych ustawach lub innych przepisach powszechnie obowiązujących, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, przygotowywanie projektów uchwał Rady dotyczących powiatowych przepisów porządkowych, jeżeli jest to niezbędne do ochrony życia, zdrowia lub mienia obywateli, ochrony środowiska naturalnego albo do zapewnienia porządku, spokoju i bezpieczeństwa publicznego, o ile przyczyny te występują na obszarze więcej niż jednej gminy,
  7. zapewnienie ogłoszeń przez publikację w środkach masowego przekazu oraz w drodze obwieszczeń lub w sposób zwyczajowo przyjęty na danym terenie powiatowych przepisów porządkowych,
  8. współpraca z Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym i Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających
    w górach i na akwenach wodnych,
  9. obsługa Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa,
  10. przygotowanie programu działania powiatowych jednostek organizacyjnych w zakresie zapewnienia porządku publicznego.

 

Lista pracowników realizujących w/w zadania

redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2008-04-21 | 08:52