Sprawy Rzecznika

Do podstawowych zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:

 

  1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
  2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  4. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji
    i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  5. wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczących się postępowań w sprawach o ochronę interesów konsumentów, w tym o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone,
  6. występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,
  7. bieżące przekazywanie delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków wynikających z realizacji zadań,
  8. sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumenta wymagających podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej,
  9. prowadzenie edukacji konsumenckiej,
  10. przedkładanie Radzie do zatwierdzenia sprawozdania rocznego ze swojej działalności.

 

Lista pracowników realizujących w/w zadania

 

redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2008-06-26 | 09:27