2022

Uchwała Nr 1419/2022 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 10 sierpnia 2022 r.

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego

Na podstawie art. 36 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U.
z 2022 r. poz. 1526 ze zm.) Zarząd Powiatu Nowosądeckiego uchwala, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego przyjętego uchwałą nr 1304/2018 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 12 czerwca 2018 r. wprowadza się następujące zmiany:

1. W Rozdziale 1§ 1 ust. 1 po pkt 19 dodaje sie pkt 19a w brzmieniu:

"19a) ustawa z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w zwiazku z konfliktem zbrojnym
na terytorium tego państwa (Dz.U. z 2022 r. poz. 583 ze zm.);"

2. W Rozdziale 6 Regulaminu:

1) § 20 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"§ 20. 1. Do zakresu zadań podstawowych Działu Usług Rynku Pracy należy świadczenie podstawowych usług rynku pracy tj. pośrednictwa pracy dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych, w tym w ramach sieci EURES, współpracy z pracodawcami, poradnictwa zawodowego dla klientów indywidualnych, zgodnie z warunkami, trybem i sposobami realizacji usług rynku pracy, a w szczególności:

1) promocja zatrudnienia oraz usług i instrumentów rynku pracy;

2) udzielanie informacji o możliwościach i zakresie pomocy określonej w ustawie;

3) pozyskiwanie, rejestracja i aktualizacja ofert pracy;

4) upowszechnianie ofert pracy, w tym przez przekazywanie ofert pracy do internetowej bazy ofert pracy udostępnianej przez Ministra właściwego ds. pracy;

5) udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną ofertą pracy;

6) podejmowanie oraz utrzymywanie kontaktów i współpracy z pracodawcami, prowadzenie w postaci elektronicznej kart pracodawców krajowych, z którymi urząd współpracuje;

7) inspirowanie i organizowanie giełd pracy, targów pracy i innych kontaktów pracodawców z bezrobotnymi i poszukującymi pracy;

8) udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych, oraz ułatwianie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie;

9) współdziałanie z powiatowymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia i szkolenia na terenie ich działania;

10) informowanie pracodawców o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy;

11) pozyskiwanie informacji o rynku pracy, perspektywach i kierunkach jego zmian i rozwoju oraz przyjmowanie informacji o wolnych miejscach zatrudnienia; współpraca w tym zakresie z partnerami rynku pracy;

12) współpraca z gminami i innymi podmiotami oraz urzędami pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy i informacji o usługach PUP PN;

13) informowanie pracodawców krajowych o możliwościach zatrudniania bezrobotnych lub poszukujących pracy z państw UE/EOG;

14) współpraca z pracodawcami w zakresie zwolnień grupowych  i monitorowanych;

15) organizacja lub współudział w organizowanych konkursach dotyczących rynku pracy, akcjach promocyjnych i innych spotkaniach, imprezach mających na celu upowszechnianie informacji o usługach i instrumentach rynku pracy oraz propagujących aktywność na rynku pracy;

16) inspirowanie i organizowanie współpracy z partnerami rynku pracy;

17) informowanie osób bezrobotnych o przysługujących im prawach i obowiązkach oraz o możliwościach pomocy;

18) opracowywanie i realizowanie Indywidualnych Planów Działania, oraz monitorowanie ich realizacji w sposób i terminach określonych w przepisach;

19) utrzymywanie kontaktów z osobami zarejestrowanymi w okresie realizacji IPD w celu monitorowania sytuacji i postępów realizacji działań przewidzianych w IPD, w formie spotkania z bezrobotnym, rozmowy telefonicznej albo wymiany informacji drogą elektroniczną lub pocztową;

20) udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia oraz ułatwianie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie;

21) informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy;

22) kierowanie osób bezrobotnych na badania lekarskie w celu stwierdzenia zdolności do wykonywania pracy;

23) kierowanie osób bezrobotnych na zgłoszone wolne miejsca pracy, stażu, przygotowania zawodowego dorosłych oraz na subsydiowane miejsca pracy, utworzone w ramach innych programów rynku pracy;

24) przedstawianie bezrobotnym i poszukującym pracy możliwości innej pomocy wobec braku propozycji odpowiedniego zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;

25) rekrutacja i dobór kandydatów na szkolenia organizowane przez Urząd;

26) kierowanie osób bezrobotnych i poszukujących pracy na Grupowe Informacje Zawodowe i szkolenia organizowane w Klubie Pracy;

27) rekrutacja i dobór kandydatów do projektów systemowych realizowanych przez Urząd;

28) wyrażanie opinii co do zasadności tworzenia programów ze środków publicznych pozostających w dyspozycji Urzędu;

29) opiniowanie wniosków o zatrudnienie subsydiowane pod kątem możliwości zabezpieczenia danego stanowiska i celowości finansowania danego stanowiska;

30) współpraca z działem DPR, ośrodkami pomocy społecznej oraz podmiotami prowadzącymi działalność statutową na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym lub przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym w zakresie realizacji Programu Aktywizacja i Integracja, w tym kierowanie osób do wykonywania prac społecznie użytecznych w ramach PAI;

31) współpraca z wojewódzkim urzędem pracy w zakresie świadczenia podstawowych usług rynku pracy;

32) współpraca z WUP przy zlecaniu działań aktywizacyjnych agencjom zatrudnienia;

33) kierowanie bezrobotnych do realizatora działań aktywizacyjnych, któremu marszałek województwa zlecił wykonanie działań aktywizacyjnych;

34) realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, w szczególności przez:

a) realizowanie działań sieci EURES we współpracy  z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządami województw oraz innymi podmiotami uprawnionymi do realizacji działań sieci EURES;

b) realizowanie zadań związanych z udziałem w partnerstwach transgranicznych EURES na terenie działania tych partnerstw;

35) realizowanie zadań związanych z międzynarodowym przepływem pracowników, wynikających z odrębnych przepisów, umów międzynarodowych i innych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi;

36) realizacja pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, w tym określonymi w przepisach Unii Europejskiej;

37) upowszechnianie ofert pracy w ramach sieci EURES zgodnie z obowiązującymi przepisami;

38) informowanie i poradnictwo z zakresu. warunków życia i pracy oraz sytuacji na rynku pracy RP oraz na terytoriach państw członkowskich;

39) inicjowanie i realizowanie przedsięwięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;

40) współpraca z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i pośrednikami finansowymi, w zakresie udzielanych pożyczek na utworzenie stanowiska pracy dla osoby bezrobotnej, polegająca w szczególności na:

a) opiniowaniu wniosków o udzielenie pożyczki na utworzenie stanowiska pracy dla osoby bezrobotnej skierowanej przez PUP PN pod względem możliwości skierowania osób bezrobotnych posiadających kwalifikacje niezbędne do wykonywania pracy na planowanym do utworzenia stanowisku pracy;

b) kierowaniu osób bezrobotnych na utworzone stanowiska pracy;

c) monitorowaniu, we współpracy z pośrednikami finansowymi, zatrudnienia przez wymagany okres, osób bezrobotnych skierowanych przez PUP PN u pożyczkobiorców, na utworzonych stanowiskach pracy;

41) finansowanie kosztów zorganizowanego przejazdu bezrobotnych i poszukujących pracy, w związku z udziałem tych osób w targach pracy i giełdach pracy organizowanych przez wojewódzki urząd pracy w ramach pośrednictwa pracy, w szczególności prowadzonego w ramach sieci EURES;

42) inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć majacych na celu dotarcie z informacją o możliwościach skorzystania z form aktywizacji, o których mowa w ustawie, do osób niezarejestrowanych jako bezrobotne lub poszukujące pracy;

43) przetwarzanie informacji o bezrobotnych, poszukujących pracy i cudzoziemcach zamierzających wykonywać lub wykonujących pracę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

44) sporządzanie sprawozdawczości oraz przygotowywanie analiz z zakresu wykonywanych zadań;

45) wykonywanie zadań merytorycznych wynikających z zakresu zadań działu w związku z realizacją programów współfinansowanych z EFS i innych źródeł;

46) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego i organami administracji publicznej w zakresie wspierania aktywności społecznej w obszarze działalności pożytku publicznego i wolontariatu przez bezrobotnych;

47) gospodarowanie środkami FP i innymi środkami publicznymi na podstawie planu finansowego w zakresie wykonywanych zadań;

48) merytoryczne opracowywanie bądź zatwierdzanie materiałów informacyjnych z zakresu realizowanych zadań;

49) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w celu właściwej i sprawnej realizacji zadań oraz profesjonalnej obsługi klientów zgodnie z obowiązującym prawem lub przyjętymi zasadami."

2) w § 21 w ust. 1:

a) po pkt 25 dodaje sie pkt 25a w brzmieniu:

"25a) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków na sfinansowanie opłaty za postępowanie nostryfikacyjne albo postępowanie, o którym mowa w art.327 ust.3 ustawy z dnia 20 lipca 2018r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022r. poz.574, 583, 655, 682 i 807) oraz sporządzanie umów w tym zakresie;";

b) po pkt 28 dodaje sie pkt 28a w brzmieniu:

"28a) przetwarzanie informacji o bezrobotnych, poszukujących pracy i cudzoziemcach zamierzających wykonywać lub wykonujących pracę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;";

3) w § 22 w ust. 1:

a) po pkt 20 dodaje się pkt 20a w brzmieniu:

"20a) dofinansowanie kosztów zatrudnienia w domu pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej:";

b) po pkt 44 dodaje się pkt 44a w brzmieniu:

"44a) przetwarzanie informacji o bezrobotnych, poszukujących pracy i cudzoziemcach zamierzających wykonywać lub wykonujących pracę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;";

4) w § 23 w ust. 1 po pkt 29 dodaje się pkt 29a w brzmieniu:

"44a) przetwarzanie informacji o bezrobotnych, poszukujących pracy i cudzoziemcach zamierzających wykonywać lub wykonujących pracę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;";

5) w § 24 w ust. 1 skreśla się pkt 5;

6) w § 25 w ust. 1 pkt 26 otrzymuje brzmienie:

"Utrzymywanie pomieszczeń Urzędu we wlaściwym stanie technicznym i czystości;";

7) w § 27 w ust. 1 dodaje się pkt 12 w brzmieniu:

         "12) współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestru centralnego";

8) w § 29 w ust. 1 po pkt 16 dodaje się pkt 16a w brzmieniu:

"16a) współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestru centralnego".

§ 2. Pozostałe postanowienia Regulaminu nie ulegają zmianie.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu
Nowosądeckiego.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podpisania.

Pliki do pobrania

wstecz
data publikacji: 2022-08-17
data ostatniej modyfikacji: 2022-08-17 | 15:15