2024

Uchwała Nr 82/2024 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 31 lipca 2024 r.

zmiany Uchwały nr 983/2021 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 2 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowej organizacji i struktury Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu z wykazem poszczególnych komórek organizacyjnych oraz wykazem ich zadań.
Na podstawie art. 32 ust. 1 z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 107) oraz § 8 ust. 2 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu przyjętego uchwałą Rady Powiatu Nowosądeckiego Nr 27/IV/2003 z dnia 30 stycznia 2003 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego uchwala, co następuje:
§ 1. W Uchwale Nr 983/2021 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 2 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowej organizacji i struktury Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu z wykazem poszczególnych komórek organizacyjnych oraz wykazem ich zadań, zmienionej uchwałą nr 1360/2022 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 8 czerwca 2022 r., uchwałą nr 1475/2022 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 28 września 2022 r., uchwałą nr 1756/2023 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 28 czerwca 2023 r., uchwałą nr 1891/2023 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 16 listopada 2023 r. uchwałą nr 1908/2023 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 29 listopada 2023 r., oraz uchwałą nr 51/2024 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 3 lipca 2024 r., wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 1 w ust. 2 pkt 10) otrzymuje brzmienie:  "10) Zespół ds. Obsługi Teleinformatycznej IT"
2) W § 1 w ust. 2 pkt 11) otrzymuje brzmienie:  "11) Wydział Biuro ds. Inwestycji BI"
3) § 2 otrzymuje brzmienie: "Graficzną strukturę organizacyjną Starostwa przedstawia załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały."
4) W § 4 ust. 7 otrzymuje brzmienie: "7. W zakresie strategii i rozwoju należy:
5) koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem, wdrażaniem i monitorowaniem Strategii Rozwoju Powiatu,
6) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego i samorządami gospodarczymi w zakresie integracji działań na rzecz rozwoju lokalnego,
7) prowadzenie działań w zakresie pozyskiwania i łączenia środków finansowych, publicznych i prywatnych, w celu realizacji zadań użyteczności publicznej w Powiecie,
8) pozyskiwanie środków finansowych z zewnętrznych źródeł finansowania i dofinansowania samorządu, w tym: monitoring dostępnych funduszy, przygotowanie wniosków aplikacyjnych do programów krajowych, unijnych i innych dla wybranych projektów,
9) przygotowanie materiałów niezbędnych do opracowania wniosków aplikacyjnych, analiz ekonomicznych, studiów wykonalności na zadania przewidziane do dofinansowania zewnętrznego,
10) przygotowanie dokumentów związanych z podpisaniem umów na zadania współfinansowane ze środków zewnętrznych,
11) realizacja przedsięwzięć finansowanych lub współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych dostępnych źródeł finansowania, których beneficjentem jest Powiat,
12) nawiązywanie współpracy z innymi samorządami, w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych i realizowanie wspólnego przedsięwzięcia,
13) gromadzenie danych związanych z uczestnictwem Powiatu w programach unijnych,
14) współpraca ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi Starostwa w procesie przygotowania i realizacji przedsięwzięć finansowanych lub współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych dostępnych źródeł finansowania,
15) przygotowanie i udział w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych dotyczących zakresu działania referatu,
16) planowanie i rozliczanie przedsięwzięć dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł finansowania przy współpracy z Wydziałem Finansowym,
17) realizacja obowiązków wynikających z utrzymania trwałości projektów."
18) § 12 otrzymuje nowe brzmienie:  "12) "Zespół ds. Obsługi Teleinformatycznej. Do podstawowych zadań Zespołu należy:
19) koordynacja działań z zakresu informatyzacji Starostwa oraz ochrony programów użytkowych,
20) opracowanie i realizacja planów finansowych dotyczących informatyzacji Starostwa,
21) zarządzanie technologiami informatycznymi,
22) bieżąca obsługa systemów informatycznych,
23) utrzymanie i obsługa techniczna infrastruktury informatycznej Starostwa,
24) administrowanie sieciami teleinformatycznymi,
25) administrowanie dostępem do zbiorów danych w systemach informatycznych,
26) administrowanie programami komputerowymi,
27) rozwój systemów informatycznych,
28) wdrażanie postępu technicznego w zakresie informatyzacji Starostwa,
29) prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej w Starostwie,
30) aktualizacja oprogramowania,
31) archiwizowanie danych,
32) weryfikacja i opiniowanie zakupów sprzętu komputerowego, materiałów komputerowych i oprogramowania dla Starostwa,
33) zarządzanie licencjami programów komputerowych,
34) przeprowadzanie szkoleń z zakresu obsługi komputera, Bezpieczeństwa Sieci Teleinformatycznych i obsługi programów,
35) zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych, przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie,
36) nadzór informatyczny nad stronami internetowymi,
37) nadzór informatyczny nad Portalami specjalistycznymi,
38) prowadzenie ewidencji materiałów eksploatacyjnych do sprzętu komputerowego w Starostwie,
39) prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego w Starostwie,
40) administrowanie zasobami telefonii komórkowej i urządzeniami przenośnymi typu tablet, w tym prowadzenie umów i i rozliczeń.
41) Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Zespołu."
42) § 13 otrzymuje nowe brzmienie:  "10) Wydział Biuro ds. Inwestycji. Do podstawowych zadań Biura należy:
1. W zakresie zadań inwestycyjnych i remontowych:
1) przygotowanie procesów inwestycyjnych i remontowych,
2) wykonywanie czynności związanych z udzielaniem zamówień publicznych w zakresie wynikającym z Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu,
3) wykonywanie czynności związanych z udzielaniem zamówień publicznych w zakresie wynikającym z Regulaminu udzielania zamówień publicznych w trybie pozaustawowym w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu,
4) kontrola przebiegu prac inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez Biuro, analiza ewentualnych ryzyk i zagrożeń dla ich prawidłowej realizacji oraz udział w ich odbiorze,
5) weryfikacja formalna i merytoryczna dokumentów dotyczących prowadzonych przez Biuro prac inwestycyjnych i remontowych,
6) prowadzenie spraw związanych w rozliczeniem zrealizowanych przez Biuro prac inwestycyjnych i remontowych,
7) monitorowanie spraw związanych z realizacją uprawnień wynikających z gwarancji i rękojmi,
8) dokonywanie zwrotów zabezpieczenia z tytułu należytego wykonania umów nadzorowanych przez Biuro,
9) poddawanie się kontroli wewnętrznej oraz kontroli instytucji zewnętrznych,
10) sporządzanie informacji dla Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z przeprowadzonych prac inwestycyjnych i remontowych,
11) prowadzenie i archiwizacja dokumentacji przeprowadzonych prac inwestycyjnych i remontowych;
2. W zakresie utrzymywania w należytym stanie technicznym obiektów budowlanych będących własnością Powiatu Nowosądeckiego:
1) przeprowadzanie oględzin stanu technicznego obiektów budowlanych, zakładanie i prowadzenie teczek opisujących ich stan w oparciu o posiadane przez zarządcę obiektu dokumenty,
2) kontrola „Książek obiektu budowlanego” obiektów budowlanych będących w użytkowaniu dla poszczególnych budynków prowadzonych przez ich zarządców,
3) nadzór nad prowadzeniem przeglądów stanu technicznego obiektów budowlanych wykonywanych na zlecenie zarządców budynków,
4) opiniowanie wniosków do Zarządu Powiatu Nowosądeckiego w zakresie potrzeb remontowych w budynkach będących własnością Powiatu Nowosądeckiego,
5) przedkładanie w imieniu Zarządu Powiatu Komisjom Rady Powiatu Nowosądeckiego informacji na temat realizacji inwestycji i remontów prowadzonych przez Powiat Nowosądecki;
3. W zakresie współdziałania z jednostkami organizacyjnymi Powiatu Nowosądeckiego w sprawach przygotowania i realizacji remontów oraz inwestycji w obiektach budowlanych będących własnością Powiatu Nowosądeckiego w trwałym zarządzie, użyczeniu lub użytkowaniu przez jednostki (za wyjątkiem Powiatowego Zarządu Dróg w Nowym Sączu):
1) pomoc jednostkom organizacyjnym Powiatu Nowosądeckiego w przygotowaniu procesu remontowo – inwestycyjnego,
2) kontrola w imieniu Zarządu Powiatu Nowosądeckiego nad przebiegiem remontów i inwestycji budowlanych,
3) pomoc jednostkom organizacyjnym Powiatu Nowosądeckiego w odbiorze wykonanych robót budowlanych;
4. W zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego:
1) koordynacja działań związanych z przygotowaniem aktów administracyjnych Zarządu Powiatu Nowosądeckiego oraz przygotowanie tych aktów dotyczących uzgodnienia projektów planów ogólnych gmin w zakresie odpowiednich zadań rządowych i samorządowych,
2) koordynacja działań związanych z przygotowaniem aktów administracyjnych Zarządu Powiatu Nowosądeckiego oraz przygotowanie tych aktów dotyczących uzgodnienia projektów planów miejscowych gmin w zakresie odpowiednich zadań rządowych i samorządowych,
3) przygotowanie postanowień uzgadniających decyzję o warunkach zabudowy w zakresie wynikającym z Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
4) przygotowanie propozycji wniosków Zarządu Powiatu Nowosądeckiego w zakresie zmian planów zagospodarowania przestrzennego gmin oraz warunków zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji i zamierzeń Powiatu Nowosądeckiego,
5) uzgadnianie Programów Rewitalizacji Gmin z terenu Powiatu Nowosądeckiego w zakresie zgodności ze Strategią Rozwoju Powiatu Nowosądeckiego;
5. w zakresie postępowań administracyjnych dotyczących wydania decyzji o lokalizacji linii kolejowych:
1) przygotowanie dla Zarządu Powiatu Nowosądeckiego projektów opinii (w odniesieniu do ochrony samorządowych obiektów infrastruktury) do wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej,
2) przygotowanie dla Starosty Nowosądeckiego projektów opinii (w odniesieniu do terenów nieobjętych aktualnymi planami zagospodarowania przestrzennego) do wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej;
6. W zakresie postępowań administracyjnych dotyczących wydania decyzji o lokalizacji inwestycji w zakresie terminali gazu ziemnego:
1) przygotowanie dla Zarządu Powiatu Nowosądeckiego projektów opinii do wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminali gazu ziemnego;
7. W zakresie współpracy z Wydziałem Finansowym Starostwa Powiatowego:
1) sporządzanie materiałów planistycznych niezbędnych do przygotowania projektu Budżetu Powiatu Nowosądeckiego oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej w zakresie dochodów i wydatków nadzorowanych przez Biuro,
2) sporządzanie wniosków o dokonanie zmian w budżecie Powiatu Nowosądeckiego oraz w Wieloletniej Prognozie Finansowej w zakresie dochodów i wydatków nadzorowanych przez Biuro,
3) sporządzanie informacji z wykonania zaplanowanych dochodów i wydatków nadzorowanych przez Biuro,
4) sporządzanie not księgowych zgodnie z Zarządzeniem Starosty Nowosądeckiego.
8. W zakresie współpracy z Zespołem ds. Zamówień Publicznych Starostwa Powiatowego:
1) sporządzanie materiałów planistycznych niezbędnych do przygotowania Planu postępowań o udzielenie zamówień w zakresie zadań nadzorowanych przez Biuro,
2) sporządzanie wniosków o zmianę Planu postępowań o udzielenie zamówień,
3) sporządzanie opisu przedmiotu zamówienia, współpraca z Zespołem ds. Zamówień Publicznych na etapie prowadzenia postępowania o udzielnie zamówienia,
4) współpraca z Zespołem ds. Zamówień Publicznych w zakresie przeprowadzanych kontroli zamówień (w części dotyczącej Biura) przez instytucje zewnętrzne.
9. W zakresie współpracy z Biurem Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego:
1) opracowywanie planów pracy Biura oraz sprawozdań z ich wykonania,
2) opracowywanie materiałów do Raportu o stanie Powiatu Nowosądeckiego,
3) opracowywanie projektów odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Biuro,
4) opracowywanie planów inwestycyjnych w zakresie zadań nadzorowanych przez Biuro.
10. W pozostałym zakresie:
1) inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Biura.
2) Załącznik Nr 1 do uchwały, o których mowa w § 2, stanowiący graficzną strukturę organizacyjną Starostwa, otrzymuje brzmienie jak załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Pozostałe postanowienia uchwały nie ulegają zmianie.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Zarządu Powiatu Nowosądeckiego.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2024 r.

Pliki do pobrania

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2024-08-29
data ostatniej modyfikacji: 2024-08-29 | 11:46