2024
Uchwała Nr 133/2024 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 25 września 2024 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego
Na podstawie art. 36 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 107 ze zm.) Zarząd Powiatu Nowosądeckiego uchwala, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego przyjętego uchwałą nr 2053/2024 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 24 kwietnia 2024 r. wprowadza się następujące zmiany:
1. W Rozdziale 4 w § 14 w ust. 1:
1) pkt 7 otrzymuje brzmienie:
"7) Dział Informatyki, Statystyki, Kontroli i Cyberbezpieczeństwa - DIS, z wyodrębnionym:
a) Samodzielnym stanowiskiem ds. Kontroli - SK,
b) Samodzielnym stanowiskiem ds. Informatyki - SI
c) Samodzielnym stanowiskiem ds. Analiz i Statystyki - SA",
2) skreśla się punkty 8 i 9,
2. Zmianie ulega schemat struktury organizacyjnej, o którym mowa w § 15 w ust. 2 Regulaminu Organizacyjnego w brzmieniu jak załacznik nr 1 do niniejszej Uchwały.
3. W Rozdziale 5 w § 16 w ust. 1:
1) pkt 8 otrzymuje brzmienie:
"8) Dział Informatyki, Statystyki, Kontroli i Cyberbezpieczeństwa z wyodrębnionym
a) Samodzielnym stanowiskiem ds. Kontroli,
b) Samodzielnym stanowiskiem ds. Informatyki,
c) Samodzielnym stanowiskiem ds. Analiz i Statystyki",
2) skreśla się punkty 9 i 10;
4. W Rozdziale 6:
1) w § 25 w ust. 1 skreśla sie pkt 9.
2) § 28 otrzymuje brzmienie:
"§ 28. 1. Do zakresu działania Działu Informatyki, Statystyki, Kontroli i Cyberbezpieczeństwa należy:
1) nadzór nad realizacją zadań związanych z ochroną bezpieczeństwa danych;
2) podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie zabezpieczeń lub podejrzenia naruszeń;
2) monitorowanie zagrożeń cyberbezpieczeństwa i incydentów dotyczących infrastruktury informatycznej na poziomie urzędu;
3) rekomendowanie do zatwierdzenia przez Dyrektora przedsięwzięć zmierzających do podniesienia poziomu bezpieczeństwa informatycznego;
4) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w celu edukowania pracowników w zakresie indentyfikacji podejrzanych działań;
5) współpraca z organami właściwymi do spraw cyberbezpieczeństwa;
6) koordynowanie działań związanych z wdrażaniem przepisów krajowych i Dyrektyw UE dotyczących informtyki i cyberbezpieczeństwa;
7) nadzór i koordynacja przesyłania dokumentów drogą elektroniczną oraz podpisu elektronicznego,
określonych przepisami szczegółowymi;
8) planowanie i koordynacja wydatków środków publicznych w tym budżetowych i pochodzących
z funduszy celowych na relizacje zadań działu;
9) inicjowanie i opracowywanie propozycji projektów współfinansowanych ze środków unijnych
na rozwój systemu informatycznego Urzędu;
10) koordynowania spraw związanych z organizacją kontroli wewnętrznych i zewnętrznych Urzędu;
11) sprawownie nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych;
12) opracowywanie bądź zatwierdzanie materiałów informacyjnych z zakresu realizowanych zadań;
13) koordynacja działań i współpraca z poszczególnymi stanowiskami w zakresie prawidłowości sporządzania statystyk, informacji i sprawozdań o rynku pracy i działalności Urzędu;
14) współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestru centralnego;
15) wykonywanie zadań merytorycznych wynikających z zakresu zadań działu w związku z realizacją programów współfinansowanych z EFS i innych źródeł;
16) gospodarowanie środkami FP i innymi środkami publicznymi na podstawie dyspozycji Dyrektora Urzędu, Zastępcy Dyrektora lub informacji otrzymanej z DFK w zakresie planu wydatków na dany rok budżetowy odnośnie wysokości środków budżetowych i innych funduszy będących w dyspozycji Urzędu przeznaczonych na realizację zadań prowadzonych przez Dział;
17) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań.
2. Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. Kontroli należy w szczególności:
1) prowadzenie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych w ramach realizowanych przez Urząd zadań;
2) prowadzenie rejestru kontroli zewnetrznych;
3) ustalenie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości oraz wskazywanie sposobów ich usunięcia;
4) sporządzanie rocznego planu kontroli wewnętrznych;
5) opracowywanie programów kontroli wewnętrznych komórek organizacyjnych Urzędu;
6) prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
7) prowadzenie postępowania w sprawie rozpatrywania skarg, wniosków oraz nadzór nad prowadzonym
postępowaniem w sprawie odwołań;
8) przygotowywanie projektu odpowiedzi na zalecenia organów zewnętrznych;
9) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań.
3. Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. Informatyki należy w szczególności:
1) projektowanie oraz nadzór nad rozwojem, modernizacją, eksploatacją oprogramowania i informatyzacją
w urzędzie zgodnie z obowiązującymi wymaganiami i standardami określonymi przepisami prawa
i wytycznymi odpowiednich służb;
2) nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i wykorzystaniem sprzętu komputerowego;
3) nadzór nad systemem służącym do monitoringu wizualnego mienia i majątku Urzędu;
4) planowanie i koordynacja wydatków środków publicznych w tym budżetowych i pochodzących
z funduszy celowych na utrzymanie i rozwój systemów informatycznych w Urzędzie;
5) inicjowanie i opracowywanie propozycji projektów współfinansowanych ze środków unijnych
na rozwój systemu informatycznego Urzędu;
6) opracowywanie rocznego planu wydatków informatycznych;
7) rozliczanie wydatków informatycznych;
8) wykonywanie czynności technicznych i administracyjnych względem eksploatowanych w urzędzie systemów informatycznych i baz danych;
9) aktualizacja danych i nadzór nad Biuletynem Informacji Publicznej;
10) aktualizacja danych i nadzór strony www, dbanie o jakość usług informatycznych, usprawnianie działania strony www Urzędu w tym również ułatwiających załatwianie spraw;
11) zamieszczanie informacji na stronie www i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu;
12) opracowywanie bądź zatwierdzanie materiałów informacyjnych z zakresu realizowanych zadań;
13) opracowywanie graficzne projektów formularzy, ulotek, oraz innych druków wykorzystywanych
w bieżącej działalności Urzędu lub jego promocji;
14) wykonywanie materiałów poligraficznych na potrzeby Urzędu;
15) wykonywanie zadań merytorycznych wynikających z zakresu zadań w związku z realizacją programów współfinansowanych z EFS i innych źródeł;
16) współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestru centralnego;
17) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań.
4. Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. Analiz i Statystyki należy w szczególności:
1) sporządzanie obowiązujących sprawozdań o rynku pracy - miesięcznych, kwartalnych, półrocznych
i rocznych;
2) sporządzanie zbiorczej informacji z realizacji zadań urząd;
3) opracowywanie informacji o sytuacji na lokalnym rynku pracy;
4) współpraca z instytucjami rynku pracy oraz instytucjami zabezpieczenia społecznego w zakresie przekazywania, wymiany i weryfikacji informacji;
5) pozyskiwanie informacji z różnych źródeł niezbędnych do analizy sytuacji na rynku pracy;
6) prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych;
7) informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy, pracodawców i inne instytucje o aktualnej sytuacji na rynku pracy;
8) tworzenie baz danych statystycznych w wersji papierowej i elektronicznej;
9) monitorowanie zmian społeczno-gospodarczych zachodzących na nowosądeckim rynku pracy;
10) współpraca z lokalnymi mediami;
11) gospodarowanie środkami FP i innymi środkami publicznymi na podstawie dyspozycji Dyrektora Urzędu, Zastępcy Dyrektora lub informacji otrzymanej z DFK w zakresie planu wydatków na dany rok budżetowy odnośnie wysokości środków budżetowych i innych funduszy będących w dyspozycji Urzędu przeznaczonych na realizację zadań prowadzonych przez Samodzielne stanowisko ds. analiz i statystyki;
12) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań."
3) skreśla się § 29 i § 30.
§ 2. Pozostałe postanowienia Regulaminu nie ulegają zmianie.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 października 2024 r.
Uzasadnienie
Wdrażanie przepisów krajowych jak również Dyrektyw UE oraz rosnąca liczba alertów zewnętrznych oraz komunikatów o zagrożeniach w cyberprzestrzeni wymusza zwiększenie nadzoru nad danymi gromadzonymi w systemach teleinformatycznych Urzędu. Nadzór ten bedzie skuteczniejszy jeżeli połączymy samodzielne stanowiska wykonujące zadania głównie za pośrednictwem systemów informatycznych w jeden Dział Informatyki, Statystyki, Kontroli i Cyberbezpieczeństwa. Biorąc pod uwagę powyższe, zachodzi konieczność zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego w celu sprawniejszego zarządzania i kompleksowego nadzoru nad realizowanymi zadaniami w komórkach organizacyjnych Urzędu. Na zadania tworzonego działu składają się zadania z samodzielnych stanowisk oraz zadania z zakresu cyberbezpieczeństwa.
Pliki do pobrania
-
treść uchwały z załącznikami
data publikacji: 2024-09-27
data ostatniej modyfikacji: 2024-09-27 | 10:15