2025
Uchwała Nr 405/2025 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 28 maja 2025 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego
Na podstawie art. 36 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 107 ze zm.) Zarząd Powiatu Nowosądeckiego uchwala, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego przyjętego uchwałą nr 2053/2024 Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z dnia 24 kwietnia 2024 r. wprowadza się następujące zmiany:
1. W Rozdziale 4 Regulaminu
1) w § 14 ust. 1 pkt 1 ppkt a) otrzymuje brzmienie:
"a) Dział Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego",
2) w § 15 ust. 2 otrzymuje brzmienie jak załącznik do niniejszego Regulaminu.
2. W Rozdziale 5 Regulaminu w § 16 ust. 2 pkt 1 ppkt a) otrzymuje brzmienie:
"a) Dział Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego,".
3. W Rozdziale 6 Regulaminu § 20 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"§ 20. 1. Do zakresu zadań podstawowych Działu Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego należy świadczenie podstawowych usług rynku pracy tj. pośrednictwa pracy, w tym w ramach sieci EURES, poradnictwa zawodowego, dostosowanych do ustalonego dla bezrobotnego profilu pomocy, zgodnie z warunkami, trybem i sposobami realizacji usług rynku pracy, a w szczególności:
1) promocja zatrudnienia oraz usług i instrumentów rynku pracy;
2) ustalanie dla bezrobotnych profilu pomocy, oznaczającego właściwy ze względu na potrzeby bezrobotnego zakres form pomocy określonych w ustawie;
3) informowanie osób bezrobotnych o przysługujących im prawach i obowiązkach oraz o możliwościach pomocy w ramach ustalonego przez doradcę klienta profilu pomocy;
4) przygotowywanie dla klientów Indywidualnego Planu Działania, dostosowanego do profilu pomocy i nadzór nad jego realizacją w sposób i terminach określonych w ustawie;
5) utrzymywanie kontaktów z osobami zarejestrowanymi w okresie realizacji IPD w celu monitorowania sytuacji i postępów realizacji działań przewidzianych w IPD, w formie spotkania z bezrobotnym, rozmowy telefonicznej albo wymiany informacji drogą elektroniczną lub pocztową;
6) udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych, oraz ułatwianie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie;
7) pozyskiwanie, rejestracja i aktualizacja ofert pracy;
8) upowszechnianie ofert pracy, w tym przez przekazywanie ofert pracy do internetowej bazy ofert pracy udostępnianej przez Ministra właściwego ds. pracy;
9) udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną ofertą pracy;
10) informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy;
11) kierowanie osób bezrobotnych na badania lekarskie w celu stwierdzenia zdolności do wykonywania pracy;
12) kierowanie osób bezrobotnych na zgłoszone wolne miejsca pracy, stażu, przygotowania zawodowego dorosłych oraz na subsydiowane miejsca pracy, utworzone w ramach innych programów rynku pracy;
13) przedstawianie bezrobotnym i poszukującym pracy możliwości innej pomocy wobec braku propozycji odpowiedniego zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;
14) rekrutacja i dobór kandydatów na szkolenia organizowane przez Urząd;
15) wyrażanie opinii co do zasadności tworzenia programów ze środków publicznych pozostających w dyspozycji Urzędu;
16) współpraca z działem DPR, ośrodkami pomocy społecznej oraz podmiotami prowadzącymi działalność statutową na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym lub przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym w zakresie realizacji Programu Aktywizacja i Integracja, w tym kierowanie osób do wykonywania prac społecznie użytecznych w ramach PAI;
17) współpraca z WUP przy zlecaniu działań aktywizacyjnych agencjom zatrudnienia;
18) rekrutowanie i kierowanie osób bezrobotnych, dla których został ustalony profil pomocy II lub III do realizatora działań aktywizacyjnych na warunkach określonych w umowie o świadczenie działań aktywizacyjnych;
19) realizacja pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, w tym określonymi w przepisach Unii Europejskiej;
20) informowanie i poradnictwo z zakresu nt. warunków życia i pracy oraz sytuacji na rynku pracy RP oraz na terytoriach państw członkowskich;
21) współpraca z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i pośrednikami finansowymi, w zakresie udzielanych pożyczek na utworzenie stanowiska pracy dla osoby bezrobotnej, polegająca w szczególności na:
a) opiniowaniu wniosków o udzielenie pożyczki na utworzenie stanowiska pracy dla osoby bezrobotnej skierowanej przez PUP PN pod względem możliwości skierowania osób bezrobotnych posiadających kwalifikacje niezbędne do wykonywania pracy na planowanym do utworzenia stanowisku pracy;
b) kierowaniu osób bezrobotnych na utworzone stanowiska pracy;
c) monitorowaniu, we współpracy z pośrednikami finansowymi, zatrudnienia przez wymagany okres, osób bezrobotnych skierowanych przez PUP PN u pożyczkobiorców, na utworzonych stanowiskach pracy;
22) finansowanie kosztów zorganizowanego przejazdu bezrobotnych i poszukujących pracy, w związku z udziałem tych osób w targach pracy i giełdach pracy organizowanych przez wojewódzki urząd pracy w ramach pośrednictwa pracy, w szczególności prowadzonego w ramach sieci EURES;
23) sporządzanie sprawozdawczości oraz przygotowywanie analiz z zakresu wykonywanych zadań;
24) wykonywanie zadań merytorycznych wynikających z zakresu zadań działu w związku z realizacją programów współfinansowanych z EFS i innych źródeł;
25) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego i organami administracji publicznej w zakresie wspierania aktywności społecznej w obszarze działalności pożytku publicznego i wolontariatu przez bezrobotnych;
26) gospodarowanie środkami FP i innymi środkami publicznymi na podstawie planu finansowego w zakresie wykonywanych zadań;
27) merytoryczne opracowywanie bądź zatwierdzanie materiałów informacyjnych z zakresu realizowanych zadań;
28) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w celu właściwej i sprawnej realizacji zadań oraz profesjonalnej obsługi klientów zgodnie z obowiązującym prawem lub przyjętymi zasadami.
§ 2. Pozostałe postanowienia Regulaminu nie ulegają zmianie.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2025 r. .
uzasadnienie
Zmiana Regulaminu Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego wynika ze zmian jakie wprowadza ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r. poz. 620). Zmiana nazwy Działu Usług Rynku Pracy na Dział Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego spowodowana jest zrezygnowaniem z kategoryzacji na usługi i instrumenty rynku pracy zadań występujących w wyżej wymienionej ustawie.
Pliki do pobrania
-
treść uchwały wraz z załącznikami
data ostatniej modyfikacji: 2025-05-30 | 11:16