VII kadencja

Zarządzenie Nr 28/2025 Starosty Nowosądeckiego z dnia 13 marca 2025 r.

w sprawie zmiany Regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego
w Nowym Sączu

Na podstawie art. 39 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135)  oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r.           w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1638),  zarządza się, co następuje:

§ 1. W Regulaminie wynagradzania ustalonym Zarządzeniem Nr 23/2024 Starosty Nowosądeckiego      z dnia 15 kwietnia 2024 r. w sprawie ustalenia Regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu, zmienionym Zarządzeniem Nr 51/2024 Starosty Nowosądeckiego          z dnia 26 lipca 2024 r. oraz Zarządzeniem Nr 61/2024 Starosty Nowosądeckiego z dnia 30 sierpnia  2024 r., wprowadza się następujące zmiany: Część VI Regulaminu otrzymuje brzmienie:

Część VI.

NAGRODY i PREMIE

§ 11. 1. Nagroda może być przyznana za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej lub za szczególny wkład pracy w realizowane zadania.

2. Decyzję o przyznaniu nagrody i jej wysokości podejmuje Starosta z własnej  inicjatywy lub nawniosek dyrektora wydziału, w którym zatrudniony jest pracownik.

3. Wysokość nagrody nie może przekraczać  kwoty trzykrotnego wynagrodzenia miesięcznego pracownika.

4. Przyznane nagrody wypłacane są najpóźniej w najbliższym terminie wypłaty  wynagrodzenia za pracę.

5. Kopię zawiadomienia o przyznaniu nagrody włącza się do akt osobowych pracownika.

6. Nagrody wypłacane są ze środków na wynagrodzenia.

§ 12. 1. W przypadku wystąpienia oszczędności w planowanym funduszu wynagrodzeń,  Starosta  może przyznać pracownikom nagrodę roczną.

2. Wysokość nagrody rocznej przyznanej pracownikowi nie może przekraczać kwoty  miesięcznego wynagrodzenia tego pracownika.

3. Kopię zawiadomienia o przyznaniu nagrody rocznej włącza się do akt osobowych pracownika.

§ 121. . 1. W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, pracownikowi może zostać przyznana premia uznaniowa w okresach miesięcznych, kwartalnych lub półrocznych.

2. Wysokość premii uznaniowej nie może przekraczać kwoty dwukrotnego wynagrodzenia miesięcznego pracownika.

3. Pracownikowi może zostać przyznana premia, jeżeli:

1) terminowo i sumiennie wykonuje zadania służbowe wynikające z zakresu czynności lub polecenia służbowego,

2) przestrzega ustalonego czasu pracy,

3) przestrzega regulamin pracy,

4) przestrzega przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisy przeciwpożarowych,

5) dba o dobro zakładu pracy, chroni mienie i używa go zgodnie z przeznaczeniem,

6) dąży w pracy do uzyskania jak najlepszych wyników.

4. Oceny wykonania zadań poszczególnych pracowników dokonuje bezpośredni przełożony pracownika.

5. Pracownik w danym roku traci prawo do premii w razie:

1) nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy,

2) opuszczenia stanowiska pracy bez usprawiedliwienia,

3) spożywania w pracy lub przystąpienia do pracy po spożyciu alkoholu lub innych środków odurzających,

4) wyrządzenia pracodawcy szkody z winy umyślnej,

5) otrzymania kary nagany.

6. Nie powoduje utraty premii nieobecność w pracy spowodowana:

1) urlopem wypoczynkowym,

2) urlopem okolicznościowym.

7. Premię wlicza się do podstawy wymiaru wynagrodzenia za czas choroby ustalonej zgodnie z zapisem art. 92 § 1 i 2 Kodeksu pracy oraz wlicza się do podstawy zasiłków wypłacanych z ZUS, ustalanej na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa.

8. Kopię zawiadomienia o przyznaniu premii uznaniowej włącza się do akt osobowych pracownika.”.

§ 2. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Powiatu Nowosądeckiego.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od podania go do wiadomości pracownikom poprzez opublikowanie jego tekstu na stronie Intranetu.

Pliki do pobrania

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2025-03-17
data ostatniej modyfikacji: 2025-03-17 | 12:11