Wydział Geodezji
Dyrektor Wydziału/ Geodeta Powiatowy : Janusz BANACZYK
Kompetencje i zadania:
Do podstawowych zadań wydziału należy:
I.
- Prowadzenie baz danych: ewidencji gruntów, budynków i lokali;
- Prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
- Sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów, budynków i lokali;
- Obsługa rzeczoznawców i gromadzenie wyciągów z operatów szacowania nieruchomości;
- Przekazywanie informacji i danych zgromadzonych w ewidencji gruntów, budynków i lokali niezbędnych do celów podatkowych, statystycznych, oznaczenia danych objętych działem I ksiąg wieczystych;
- Tworzenie, aktualizacja i udostępnianie zbiorów metadanych infrastruktury informacji przestrzennych;
- Tworzenie i obsługiwanie sieci usług dotyczących zbiorów i usług danych przestrzennych, do których zalicza się usługi: wyszukiwania, przeglądania, pobierania, przekształcania oraz usług umożliwiających uruchamianie usług danych przestrzennych;
- Udostępnianie innym organom administracji, w zakresie niezbędnym do realizacji przez nie zadań publicznych, zbiorów oraz usług danych przestrzennych objętych infrastrukturą informacji przestrzennej;
- Tworzenie, prowadzenie i udostępnianie w systemie teleinformatycznym baz danych, obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, dotyczących:
- ewidencji gruntów i budynków;
- rejestru cen i wartości nieruchomości; - Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Obsługa jednostek wykonawstwa geodezyjnego w zakresie zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych;
- Weryfikacja składanych do zasobu opracowań geodezyjnych i kartograficznych i dokonywanie odbioru tych prac;
- Obsługa klientów w zakresie udostępniania danych oraz wydawania kopii map i dokumentów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- Zakładanie osnów szczegółowych;
- Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
- Tworzenie, prowadzenie i udostępnianie w systemie teleinformatycznym baz danych, obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej;
- Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym baz danych, obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, dotyczących geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu.
II.
- podejmowanie działań dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy;
- wdrażanie, utrzymywanie i ciągłe doskonalenie standardów obsługi stron w celu dalszego kształtowania poprawnego wizerunku Wydziału a w konsekwencji Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu;
- współdziałanie przy realizacji zadań z innymi podmiotami na podstawie i w granicach prawem nakazanych;
- przestrzeganie i promowanie zasad etycznego postępowania;
- ochrona informacji prawem chronionych;
- sporządzanie informacji, analiz i sprawozdań w zakresie realizowanych zadań;
- prowadzenie wymaganych ewidencji i rejestrów;
- zgłaszanie uwag do projektów aktów prawnych oraz propozycji zmian w przepisach;
- obsługa aplikacji informatycznych niezbędnych do realizowania zadań komórki zgodnie z aktualnie obowiązującymi zasadami;
- współpraca przy realizacji zadań z innymi Wydziałami Starostwa.
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-05-01 | 22:34
data ostatniej modyfikacji: 2019-12-12 | 11:47
data publikacji: 2016-05-01 | 22:34
data ostatniej modyfikacji: 2019-12-12 | 11:47