Biuro ds. Inwestycji

p.o.Dyrektor Wydziału:  Anna PORĘBA

 

§ 40. Wydział Biuro ds. Inwestycji

Do podstawowych zadań Wydziału należy:

1. W zakresie zadań inwestycyjnych i remontowych:

1) przygotowanie i prowadzenie procesów inwestycyjnych i remontowych,

2) wykonywanie czynności związanych z udzielaniem zamówień publicznych w zakresie wynikającym z Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu,

3) wykonywanie czynności związanych z udzielaniem zamówień publicznych w zakresie wynikającym z Regulaminu udzielania zamówień publicznych w trybie pozaustawowym w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu,

4) kontrola przebiegu prac inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez Wydział, analiza ewentualnych ryzyk i zagrożeń dla ich prawidłowej realizacji oraz udział w ich odbiorze,

5) weryfikacja formalna i merytoryczna dokumentów dotyczących prowadzonych przez Wydział prac inwestycyjnych i remontowych,

6) prowadzenie spraw związanych w rozliczeniem zrealizowanych przez Wydział prac inwestycyjnych i remontowych,

7) monitorowanie spraw związanych z realizacją uprawnień wynikających z gwarancji i rękojmi,

8) dokonywanie zwrotów zabezpieczenia z tytułu należytego wykonania umów nadzorowanych przez Wydział,

9) sporządzanie informacji dla Zarządu Powiatu Nowosądeckiego z przeprowadzonych prac inwestycyjnych i remontowych,

10) prowadzenie i archiwizacja dokumentacji przeprowadzonych prac inwestycyjnych i remontowych.
 

2. W zakresie utrzymywania w należytym stanie technicznym obiektów budowlanych będących własnością Powiatu Nowosądeckiego:

1) przeprowadzanie oględzin stanu technicznego obiektów budowlanych, zakładanie i prowadzenie teczek opisujących ich stan w oparciu o posiadane przez zarządcę obiektu dokumenty,

2) kontrola „Książek obiektu budowlanego” obiektów budowlanych będących w użytkowaniu dla poszczególnych budynków prowadzonych przez ich zarządców,

3) nadzór nad prowadzeniem przeglądów stanu technicznego obiektów budowlanych wykonywanych na zlecenie zarządców budynków,

4) opiniowanie wniosków do Zarządu Powiatu Nowosądeckiego w zakresie potrzeb remontowych w budynkach będących własnością Powiatu Nowosądeckiego,

5) kontrola przebiegu prac remontowych oraz udział w ich odbiorze,

6) przedkładanie Komisjom Rady Powiatu Nowosądeckiego informacji na temat realizacji inwestycji i remontów prowadzonych przez Powiat Nowosądecki.
 

3. W zakresie współdziałania z jednostkami organizacyjnymi Powiatu Nowosądeckiego w sprawach przygotowania i realizacji remontów oraz inwestycji w obiektach budowlanych będących własnością Powiatu Nowosądeckiego w trwałym zarządzie, użyczeniu lub użytkowaniu przez jednostki (za wyjątkiem Powiatowego Zarządu Dróg w Nowym Sączu):

1) pomoc jednostkom organizacyjnym Powiatu Nowosądeckiego w przygotowaniu procesu remontowo – inwestycyjnego,

2) kontrola w imieniu Zarządu Powiatu Nowosądeckiego nad przebiegiem remontów i inwestycji budowlanych,

3) pomoc jednostkom organizacyjnym Powiatu Nowosądeckiego w odbiorze wykonanych robót budowlanych,

4) pomoc jednostkom organizacyjnym w zakresie nadzoru nad sporządzoną dokumentacją budowlaną związaną z realizacją inwestycji.
 

4. W zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego:

1) koordynacja działań związanych z przygotowaniem aktów administracyjnych Zarządu Powiatu Nowosądeckiego oraz przygotowanie tych aktów dotyczących uzgodnienia projektów planów ogólnych gmin w zakresie odpowiednich zadań rządowych i samorządowych,

2) koordynacja działań związanych z przygotowaniem aktów administracyjnych Zarządu Powiatu Nowosądeckiego oraz przygotowanie tych aktów dotyczących uzgodnienia projektów planów miejscowych gmin w zakresie odpowiednich zadań rządowych i samorządowych,

3) przygotowanie postanowień uzgadniających decyzję o warunkach zabudowy w zakresie wynikającym z Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

4) przygotowanie propozycji wniosków Zarządu Powiatu Nowosądeckiego w zakresie zmian planów zagospodarowania przestrzennego gmin oraz warunków zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji i zamierzeń Powiatu Nowosądeckiego,

5) uzgadnianie Programów Rewitalizacji Gmin z terenu Powiatu Nowosądeckiego w zakresie zgodności ze Strategią Rozwoju Powiatu Nowosądeckiego.

 

5. W zakresie postępowań administracyjnych dotyczących wydania decyzji o lokalizacji linii kolejowych:

1) przygotowanie dla Zarządu Powiatu Nowosądeckiego projektów opinii (w odniesieniu do ochrony samorządowych obiektów infrastruktury) do wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej,

2) przygotowanie dla Starosty Nowosądeckiego projektów opinii (w odniesieniu do terenów nieobjętych aktualnymi planami zagospodarowania przestrzennego) do wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej.
 

6. W zakresie postępowań administracyjnych dotyczących wydania decyzji o lokalizacji inwestycji w zakresie terminali gazu ziemnego:

  Przygotowanie dla Zarządu Powiatu Nowosądeckiego projektów opinii do wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminali gazu ziemnego.
 

7. W zakresie współpracy z Wydziałem Finansowym Starostwa Powiatowego:

1) sporządzanie materiałów planistycznych niezbędnych do przygotowania projektu Budżetu Powiatu Nowosądeckiego oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej w zakresie dochodów
i wydatków nadzorowanych przez Wydział,

2) sporządzanie wniosków o dokonanie zmian w budżecie Powiatu Nowosądeckiego oraz w Wieloletniej Prognozie Finansowej w zakresie dochodów i wydatków nadzorowanych przez Wydział,

3) sporządzanie informacji z wykonania zaplanowanych dochodów i wydatków nadzorowanych przez Wydział,

4) sporządzanie not księgowych zgodnie z Zarządzeniem Starosty Nowosądeckiego.

8. W zakresie współpracy z Zespołem ds. Zamówień Publicznych Starostwa Powiatowego:

1) sporządzanie materiałów planistycznych niezbędnych do przygotowania Planu postępowań o udzielenie zamówień w zakresie zadań nadzorowanych przez Wydział,

2) sporządzanie wniosków o zmianę Planu postępowań o udzielenie zamówień,

3) sporządzanie opisu przedmiotu zamówienia, współpraca z Zespołem ds. Zamówień Publicznych na etapie prowadzenia postępowania o udzielnie zamówienia,

4) współpraca z Zespołem ds. Zamówień Publicznych w zakresie przeprowadzanych kontroli zamówień (w części dotyczącej Wydziału) przez instytucje zewnętrzne.

9. W zakresie współpracy z Biurem Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego:

1) opracowywanie projektów odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,

2) opracowywanie planów inwestycyjnych w zakresie zadań nadzorowanych przez Wydział.


10. Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.


 

redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2024-10-02 | 12:03
data ostatniej modyfikacji: 2025-04-23 | 12:55