Biuro Rady i Zarządu

Dyrektor Wydziału  -  Katarzyna FAŁOWSKA 

§ 31. Wydział Biuro Rady i Zarządu

Do podstawowych zadań Wydziału należy:

1. W zakresie obsługi Rady, Komisji Rady i Przewodniczącego:

1) obsługa kancelaryjno - biurowa oraz merytoryczna Rady, Komisji Rady i Przewodniczącego, w tym:

a) zbieranie i opracowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i poszczególnych Komisji Rady, w tym umieszczanie materiałów na Elektronicznej Platformie Informacyjnej Rady,

b) przygotowanie Sesji i posiedzeń Komisji Rady,

c) sporządzanie protokołów z obrad Rady i posiedzeń Komisji Rady, prowadzenie rejestrów uchwał Rady, wniosków i opinii Komisji Rady, interpelacji i wniosków Radnych,

d) prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami, których rozpatrzenie należy do kompetencji Rady, w tym prowadzenie rejestru skarg i wniosków,

e) doręczanie uchwał Rady, wniosków i opinii Komisji Rady, interpelacji, wniosków
i opinii Radnych podmiotom zobowiązanym do ich realizacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,

2) przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i wnioski Radnych,

3) prowadzenie sekretariatu Przewodniczącego oraz Wiceprzewodniczących, 

4) przygotowanie dokumentów z pracy Komisji Rady oraz Sesji do publikacji na stronie BIP, na stronie internetowej, w Intranecie,

5) przygotowanie dokumentów do rozliczenia diet Radnych,

6) współpraca w zakresie prowadzenia stron internetowych Radnych,

7) przekazywanie uchwał Rady organom nadzoru: Wojewodzie Małopolskiemu, Regionalnej Izbie Obrachunkowej,

8) przekazywanie uchwał Rady stanowiących akta prawa miejscowego do publikacji 
w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym,

9) organizacja i prowadzenie dokumentacji dotyczącej posiedzeń Kapituły Odznaki Honorowej „Zasłużony dla Ziemi Sądeckiej”,

10) występowanie z wnioskami do kierowników komórek organizacyjnych Starostwa
i jednostek organizacyjnych Powiatu o dostarczenie informacji, sprawozdań i analiz niezbędnych do podjęcia właściwych działań,

11) współorganizacja i obsługa spotkań, konferencji, jubileuszy organizowanych przez Radę,

12) prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem petycji kierowanych do Rady Powiatu Nowosądeckiego oraz zamieszczanie informacji o petycjach na stronie internetowej Powiatu
i w Biuletynie Informacji Publicznej oraz ich aktualizowanie,

13) dokonywanie analiz, sprawozdań i innych materiałów na potrzeby Rady.

2. W zakresie obsługi Zarządu i Starosty:

1) prowadzenie sekretariatu Starosty, Wicestarosty i Członków Zarządu,

2) obsługa kancelaryjno – biurowa posiedzeń Zarządu,

3) sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu,

4) prowadzenie rejestrów:

a) uchwał Zarządu,

b) zarządzeń Starosty,

c) powiatowych jednostek organizacyjnych,

5) organizacja i dokumentacja przebiegu narad i konferencji z udziałem Zarządu,

6) doręczanie dokumentów wymienionych w pkt 4 lit a i b, podmiotom zobowiązanym do ich realizacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,

7) koordynowanie prac związanych z realizacją uchwał  Zarządu Powiatu i zarządzeń Starosty,

8) zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty, w tym umieszczanie materiałów na Elektronicznej Platformie Informacyjnej Zarządu,

9) koordynacja prac związanych z przygotowaniem sprawozdań i informacji z działalności Zarządu Powiatu,

10) prowadzenie korespondencji okolicznościowej,

11) koordynowanie prac komórek organizacyjnych Starostwa w sprawie opracowania projektów aktów prawnych Zarządu i Starosty,

12) dokonywanie analiz, sprawozdań i innych materiałów na potrzeby Zarządu i Starosty,

13) prowadzenie rejestru upoważnień Zarządu Powiatu,

14) prowadzenie rejestru upoważnień do załatwienia spraw i wydawania decyzji w imieniu Starosty,

15) prowadzenie rejestru pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty i Zarządu,

16) przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom,

17) prowadzenie ewidencji porozumień zawieranych przez Powiat,

18) prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem petycji kierowanych do Starosty i Zarządu Powiatu oraz zamieszczanie informacji o petycjach na stronie internetowej Powiatu i w Biuletynie Informacji Publicznej i ich aktualizowanie,

19) obsługa biurowo – gospodarcza spotkań odbywających się na sali konferencyjnej i sali obrad Starostwa,

20) prowadzenie ewidencji rezerwacji „małej” sali konferencyjnej  i umieszczanie jej w Intranecie,

21) współdziałanie w wykonywaniu zadań związanych z wyborami w zakresie ustalonym ordynacją wyborczą i innymi ustawami i w tym zakresie: realizacja zadań wynikających z organizacji i przeprowadzenia wyborów i referendów.

3. W zakresie informacji publicznej:

1) koordynacja realizacji zadań określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej oraz ustawie o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego,

2) administrowanie i prowadzenie strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa,

3) koordynacja zadań związanych z publikacją Otwartych Danych na portalu dane.gov.pl,

4) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem oświadczeń majątkowych składanych Staroście przez członków Zarządu, Kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych oraz osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu Starosty,

5) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu przez Radnych.

4. W zakresie współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorcami
i administracją rządową:

1) realizacja zadań z zakresu współpracy Starosty i członków Zarządu z jednostkami samorządu terytorialnego i administracją rządową,

2) realizacja zadań z zakresu współpracy Starosty i członków Zarządu z organizacjami pozarządowymi i z przedsiębiorcami,

3) organizacja, prowadzenie obsługi administracyjno – biurowej Konwentu Wójtów i Burmistrzów Powiatu Nowosądeckiego,

4) koordynowanie realizacji przedsięwzięć ustalonych na Konwencie Wójtów i Burmistrzów Powiatu Nowosądeckiego,

5) opracowywanie stanowisk, opinii i wniosków, we współpracy z komórkami organizacyjnymi oraz powiatowymi jednostkami organizacyjnymi.

5. W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:

1) opracowanie projektu statutu Powiatu,

2) inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,

3) opracowanie założeń budżetu powiatu w części dotyczącej funkcjonowania Rady i Zarządu, sporządzanie okresowych sprawozdań z jego realizacji oraz czuwanie nad prawidłową gospodarką finansową w tym zakresie.

6. Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.

 

redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2012-06-18 | 15:30
data ostatniej modyfikacji: 2025-04-23 | 12:19