Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
Kierownik Zespołu: Ryszard WĄSOWICZ
§ 46. Zespół Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
Do podstawowych zadań Zespołu:
-
W zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej:
-
kierowanie i koordynowanie na obszarze powiatu realizacji zadań ochrony ludności
i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności, -
nadzorowanie realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze powiatu,
-
koordynowanie współpracy miedzy służbami, inspekcjami i strażami w zakresie realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej,
-
organizowanie współpracy między gminami w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej,
-
dokonywanie oceny wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności,
-
zawieranie z wójtami i burmistrzami, porozumień lub umów o współdziałaniu w zakresie realizacji zadań ochrony ludności lub obrony cywilnej,
-
opracowanie i aktualizacja planów ewakuacji ludności celem uwzględnienia ich w powiatowym planie zarządzania kryzysowego,
-
opracowywanie wkładów do wojewódzkiego planu ewakuacji,
-
opracowanie i uzgodnienie „Planu Ochrony Zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych na terenie Powiatu Nowosądeckiego”,
-
organizowanie i koordynowanie szkoleń, treningów i ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej,
-
zatwierdzanie planów szkoleń, treningów i ćwiczeń sporządzanych przez wójtów i burmistrzów,
-
organizowanie i utrzymanie powiatowych elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach,
-
ewidencjonowanie podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze powiatu,
-
koordynowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze po ogłoszeniu stanu klęski żywiołowej oraz podczas bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i czasu wojny,
-
koordynowanie zapewnienia warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej dla ewakuowanej ludności po ogłoszeniu stanu klęski żywiołowej oraz podczas bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i czasu wojny,
-
koordynowanie zapewnienia ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć wody i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem po ogłoszeniu stanu klęski żywiołowej oraz podczas bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i czasu wojny,
-
planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
-
dbanie o sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej - prowadzenie Magazynu Obrony Cywilnej, w tym dokonywanie rocznej inwentaryzacji,
-
integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno - epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
-
opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,
-
współpraca z Wojskowym Centrum Rekrutacji w Nowym Sączu, Komendantem Miejskim Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Sączu i Komendantem Miejskim Policji w Nowym Sączu w ramach wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej,
-
opracowywanie co 2 lata informacji o stanie przygotowań powiatu do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej,
-
współpraca z Lekarzem Koordynatorem Wojewody Małopolskiego i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowanych zadań obrony cywilnej,
-
ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na ich terenie, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej,
-
koordynowanie działań związanych z przygotowaniem i zapewnieniem niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych w przypadku powstania masowych zgonów wynikających z działań wojennych lub innych zagrożeń,
-
realizacja zadań wynikających z kierowania obroną cywilną przez Starostę Nowosądeckiego na terenie Powiatu w czasie stanu wojennego i w czasie wojny,
-
realizacja zadań z zakresu nadawania przydziałów mobilizacyjnych do jednostek organizacyjnych obrony cywilnej, w tym również:
-
prowadzenie ewidencji wydanych przydziałów mobilizacyjnych,
-
wnioskowanie do Wojewody o nadanie przydziałów mobilizacyjnych obrony cywilnej, w tym przydziałów na podstawie wniosków wójtów, burmistrzów.
-
współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczną w zakresie tworzenia Systemu Wykrywania i Alarmowania,
-
współpraca z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej Szpital im. dr J. Dietla w Krynicy - Zdroju w zakresie tworzenia i utrzymania w strukturach Szpitala Formacji Obrony Cywilnej,
-
wykonywanie sprawozdań z zakresu działania systemów alarmowych na terenie Powiatu,
-
opracowywanie komunikatów i alarmów dla ludności o prognozowanych zdarzeniach o charakterze klęsk żywiołowych lub innych zagrożeń chemicznych, biologicznych i środowiskowych,
-
koordynowanie prac powiatowych punktów likwidacji skażeń działających po ogłoszeniu stanu klęski żywiołowej oraz przy bezpośrednim zagrożeniu bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
-
opracowywanie informacji półrocznej i rocznej dotyczącej realizacji szkoleń i ćwiczeń w obronie cywilnej,
-
udział w treningach sporządzania komunikatów o zagrożeniach skażeniami w systemie informatycznym PROMIEŃ organizowanych przez Małopolski Urząd Wojewódzki
w Krakowie, -
organizacja i prowadzenie comiesięcznych treningów powszechnego ostrzegania wojsk oraz ludności cywilnej o zagrożeniach uderzeniami z powietrza w sieci Zarządzania Kryzysowego Wojewody Małopolskiego,
-
wydawanie wytycznych/zaleceń dla gmin w obszarze realizacji zadań Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej,
-
współpraca z Urzędem Miasta Nowego Sącza w zakresie Systemu Wykrywania i Alarmowania,
-
wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji OZO,
-
realizacja zadań związanych z finansowaniem i współfinansowaniem utrzymania, modernizacji i budowy infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności
i obrony cywilnej, w tym budowli ochronnych, -
wyznaczanie, zawieranie porozumień i wydawanie decyzji o uznaniu obiektu budowlanego za budowlę ochronną oraz organizowanie miejsc doraźnego schronienia,
-
przygotowywanie do Uchwały Budżetowej Powiatu danych dotyczących środków finansowych przewidzianych do realizacji zadań własnych w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej.
-
W zakresie spraw obronnych:
-
planowanie zadań obronnych,
-
opracowywanie „Wykazu ćwiczeń doskonalących, gier decyzyjnych oraz treningów w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu”,
-
planowanie, organizowanie i przygotowywanie ćwiczeń doskonalących,
-
planowanie i organizowanie treningów oraz gier decyzyjnych,
-
opracowywanie, uzgadnianie i bieżąca aktualizacja „Planu Akcji Kurierskiej Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu”,
-
współpraca z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, Wojskowym Centrum Rekrutacji w Nowym Sączu, Komendą Miejską Policji w Nowym Sączu oraz jednostkami samorządowymi z terenu Powiatu w zakresie przygotowania i organizowania natychmiastowego doręczania dokumentów powołania i rozplakatowania obwieszczeń na terenie Powiatu oraz prowadzenie szkoleń, treningów i ćwiczeń w tym zakresie,
-
opracowywanie, uzgadnianie, przedkładanie do akceptacji oraz bieżąca aktualizacja „Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu Nowosądeckiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”, w tym jego elementów składowych,
-
koordynowanie realizacji zadań wynikających z „Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu Nowosądeckiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” przez Wydziały Starostwa oraz jednostki organizacyjne Starostwa podległe i współdziałające,
-
opracowywanie, uzgadnianie oraz bieżąca aktualizacja „Instrukcji Stałego Dyżuru Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu”,
-
nadzór nad pracą i wykonywaniem obowiązków przez Stały Dyżur Starosty Nowosądeckiego podczas współpracy i współdziałania z Wydziałem Bezpieczeństwa, jednostkami samorządowymi z terenu Powiatu oraz jednostkami organizacyjnymi Starostwa,
-
opracowywanie, uzgadnianie oraz bieżąca aktualizacja „Instrukcji Głównego Stanowiska Kierowania Starosty Nowosądeckiego”,
-
realizacja przedsięwzięć związanych z przygotowaniem Głównego Stanowiska Kierowania Starosty Nowosądeckiego, zapewniającego realizację zadań obronnych
w wyższych stanach gotowości obronnej państwa, -
opracowywanie, uzgadnianie oraz bieżąca aktualizacja „Dokumentacji Punktu Kontaktowego Host Nation Support (Punktu Kontaktowego HNS) Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu”,
-
współpraca z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, jednostkami samorządowymi z terenu Powiatu oraz ościennymi powiatami w zakresie aktualności obsady Punktu Kontaktowego HNS,
-
opracowywanie, uzgadnianie oraz bieżąca aktualizacja „Planu Przygotowań Podmiotów Leczniczych Powiatu Nowosądeckiego na Potrzeby Obronne Państwa”,
-
opracowywanie oraz uzgadnianie z Wojskowym Centrum Rekrutacji w Nowym Sączu „Zawiadomień o wyłączeniu z urzędu”,
-
opracowywanie oraz uzgadnianie z Wojskowym Centrum Rekrutacji w Nowym „Zawiadomień o wyłączeniu na wniosek”,
-
opracowywanie do Wojskowego Centrum Rekrutacji w Nowym Sączu „Zawiadomień o ustaniu przyczyn wyłączenia”,
-
realizacja przedsięwzięć związanych ze świadczeniami osobistymi i rzeczowymi na rzecz obrony, w zakresie potrzeb wynikających z realizacji zadań przez Starostę,
-
nadzór nad wykonywaniem nałożonych zadań obronnych przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital im. dr J. Dietla w Krynicy - Zdroju,
-
prowadzenie kontroli z zakresu wykonywania zadań obronnych w Starostwie Powiatowym oraz jednostkach organizacyjnych Starostwa,
-
przygotowywanie zarządzeń i wytycznych Starosty w zakresie realizacji zadań obronnych,
-
opiniowanie i uzgadnianie Planów dotyczących spraw obronnych z jednostek samorządowych Powiatu oraz jednostek organizacyjnych Starostwa,
-
uczestnictwo w naradach, szkoleniach oraz spotkaniach organizowanych z zakresu realizacji zadań obronnych,
-
organizacja i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej:
-
opracowywanie projektu planu działania komisji ze szczególnym podziałem na poszczególne etapy przeprowadzania kwalifikacji wojskowej,
-
opracowywanie projektu składu osobowego powiatowej komisji lekarskiej,
-
opracowywanie projektu budżetu komisji kwalifikacji wojskowej,
-
opracowanie planu pracy Powiatowej Komisji Lekarskiej dla Powiatu Nowosądeckiego,
-
przygotowanie dokumentacji dla powiatowej komisji lekarskiej,
-
rozliczenie finansowe kosztów organizacji i przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej,
-
przygotowanie rozliczenia ilościowego z pracy Powiatowej Komisji Lekarskiej,
-
współpraca z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie oraz Wojskowym Centrum Rekrutacji w Nowym Sączu w zakresie przeprowadzenia Kwalifikacji Wojskowej dla Powiatu Nowosądeckiego,
-
współpraca z Wojewódzką Komisją Lekarską w Krakowie w zakresie przyznanej kategorii zdolności do służby wojskowej stwierdzonej przez Powiatową Komisję Lekarską.
-
W zakresie porządku publicznego i współpracy ze służbami, inspekcjami i strażami:
-
na polecenie Starosty przygotowywanie wstępnych opinii w sprawach powoływania i odwoływania Komendanta Miejskiego Policji w Nowym Sączu i Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Sączu,
-
opracowanie pisemnych opinii o przedkładanych Staroście przez Komendanta Miejskiego Policji i Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej programach działania,
-
współudział w tworzeniu wspólnych programów dotyczących bezpieczeństwa obywateli oraz porządku publicznego,
-
merytoryczne przygotowywanie projektów uchwał, sprawozdań i analiz na sesje Rady, posiedzenia Komisji Rady, Zarządu oraz dla potrzeb Starosty,
-
współpraca z Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym Grupa Krynica w Krynicy-Zdroju i Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym w Nowym Sączu w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających w górach i na akwenach wodnych,
-
współudział w przygotowaniu merytorycznym Wspólnej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Nowego Sącza i Powiatu Nowosądeckiego,
-
zatwierdzenie programu działania powiatowych jednostek organizacyjnych w zakresie zapewnienia porządku publicznego,
-
realizacja zadania publicznego: usuwanie statków lub innych obiektów pływających oraz prowadzenie strzeżonego portu lub przystani w przypadkach i na zasadach określonych w Ustawie o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych,
-
obsługa zadań publicznych zleconych organizacjom pozarządowym w Generatorze eGNO,
-
przeprowadzanie kontroli merytorycznej i finansowej sprawozdań zadań publicznych zleconych organizacjom pozarządowym oraz przeprowadzanie kontroli zadań publicznych zleconych organizacjom pozarządowym.
-
przeprowadzanie kontroli merytorycznej i finansowej sprawozdań w zakresie wykorzystania dotacji celowej na zakup sprzętu ratowniczego oraz przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji celowej na zakup sprzętu ratowniczego.
-
W zakresie zarządzania kryzysowego:
-
koordynowanie działań ratowniczych i porządkowo - ochronnych na terenie Powiatu,
-
monitorowanie prognoz i analizowanie zagrożeń dotyczących zdarzeń kryzysowych i klęsk żywiołowych powstałych na terenie Powiatu,
-
opracowanie i aktualizowanie „Planu operacyjnego ochrony przed powodzią dla Powiatu Nowosądeckiego",
-
opracowanie i aktualizowanie „Powiatowego Planu przygotowania i dystrybucji stabilnego jodu w przypadku zdarzeń radiacyjnych na terenie Powiatu Nowosądeckiego”,
-
obsługa posiedzeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
-
organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych w oparciu o Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego,
-
opracowanie komunikatów i ostrzeżeń o występujących zagrożeniach na terenie Powiatu,
-
przyjmowanie, zbieranie, ewidencjonowanie oraz analizowanie informacji o stanie bezpieczeństwa na terenie Powiatu,
-
współpraca z instytucjami realizującymi stały monitoring środowiska,
-
utrzymywanie łączności z Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody - przekazywanie i przyjmowanie informacji dotyczących stanu bezpieczeństwa oraz przebiegu i koordynacji podejmowanych działań w sytuacji wystąpienia zagrożenia,
-
dokumentowanie informacji o zagrożeniach, podejmowanych decyzji oraz procesu ich powstawania dla potrzeb analizy kompleksowej,
-
gromadzenie w bazach danych informacji o istotnych zagrożeniach oraz środkach zapobiegania i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym,
-
pełnienie funkcji całodobowej służby dyżurno - operacyjnej Starosty w okresie zagrożenia i prowadzenia akcji ratowniczej,
-
współdziałanie z powiatowymi centrami zarządzania kryzysowego powiatów sąsiednich w zakresie ostrzegania, alarmowania i koordynacji wspólnych akcji ratowniczych oraz wymiany informacji,
-
zbieranie informacji o ofiarach osobach ewakuowanych potrzebujących pomocy medycznej i społecznej, bieżącej sytuacji w zakresie zagrożeń i zniszczeń dla potrzeb Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz Starosty,
-
prowadzenie analizy sił i środków wchodzących w skład Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego oraz pozostałych sił i środków ratowniczych działających na obszarze Powiatu,
-
zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń ratowniczych i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego oraz innych ćwiczeń praktycznych i symulacyjnych wg przygotowanych założeń i programów,
-
uczestniczenie w szkoleniach, spotkaniach i naradach z zakresu zarządzania kryzysowego i ratownictwa,
-
obsługa systemu powiadamiania o zagrożeniach za pomocą wiadomości tekstowych SMS,
-
obsługa i bieżąca aktualizacja danych na stronie internetowej,
-
organizowanie oraz ciągłe udoskonalanie systemu łączności dla potrzeb realizacji zadań Starosty w zakresie zarządzania kryzysowego, w tym utrzymywanie stałej łączności w sieci radiotelefonicznej Zarządzania Kryzysowego Wojewody Małopolskiego,
-
opracowywanie i aktualizacja Programu Działań Krótkoterminowych Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w zakresie zanieczyszczeń powietrza, jak również przygotowywanie komunikatów w przedmiotowym zakresie,
-
wykonywanie zadań wynikających z Wojewódzkiego Planu Działania na wypadek wystąpienia epidemii, w tym organizacja utrzymania obiektu kwarantanny zbiorowej dla Powiatu,
-
realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego:
-
opracowywanie i przedkładanie Wojewodzie do zatwierdzenia Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego,
-
realizacja zaleceń do Powiatowych Planów Zarządzania Kryzysowego,
-
wydawanie organom gmin zaleceń do Gminnych Planów Zarządzania Kryzysowego,
-
przygotowanie i przedkładanie Staroście do zatwierdzenia Gminnych Planów Zarządzania Kryzysowego,
-
przygotowanie struktur uruchamianych w sytuacjach kryzysowych,
-
przygotowanie i utrzymywanie zasobów niezbędnych do wykonania zadań ujętych w Planie Zarządzania Kryzysowego,
-
utrzymywanie baz danych niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego,
-
przygotowanie rozwiązań na wypadek zniszczenia lub zakłócenia funkcjonowania infrastruktury krytycznej,
-
zapewnienie spójności między planem zarządzania kryzysowego, a innymi planami sporządzonymi w tym zakresie przez właściwe organy administracji publicznej, których obowiązek wykonania wynika z odrębnych przepisów,
-
przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
-
realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
-
przygotowanie propozycji zarządzeń i wytycznych Starosty w zakresie zarządzania kryzysowego,
-
współpraca i współdziałanie z Ochotniczymi Strażami Pożarnymi,
-
przygotowanie dla Starosty wystąpienia z wnioskami do Wojewody o wsparcie działań pododdziałami sił zbrojnych w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia,
-
przygotowanie Staroście dokumentacji dotyczącej wystąpienia do Wojewody o wnioskowanie do Rady Ministrów celem objęcia gmin Powiatu stanem klęski żywiołowej,
-
koordynowanie ewakuacji i przyjęcia ludności z terenów zagrożonych, pomoc w zabezpieczaniu ewakuowanej ludności (Ewakuacja I stopnia, Ewakuacja II stopnia),
-
prowadzenie Powiatowego Magazynu Przeciwpowodziowego, w tym m.in. zakup sprzętu, prowadzenie dokumentacji, przekazywanie sprzętu w użyczenie, kontrola.
5. W zakresie zagrożenia pożarowego i ewakuacji pracowników Starostwa:
-
podejmowanie działań w zakresie ewakuacji pracowników oraz działań w zakresie zwalczania pożaru do czasu przybycia straży pożarnej,
-
organizacja i koordynacja ćwiczeń praktycznych z zakresu zagrożenia przeciwpożarowego oraz warunków ewakuacji pracowników z budynków Starostwa - raz na dwa lata,
-
bieżące utrzymywanie w należytym stanie materiałów i przyrządów istotnych w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników, tj.:
-
hydrantów i gaśnic w pełnej sprawności technicznej i funkcjonalnej, w tym m.in.:
-
bieżąca legalizacja podręcznego sprzętu przeciwpożarowego,
-
rozmieszczenie - usytuowanie urządzeń przeciwpożarowych, jego oznakowanie znakami Polskiej Normy,
-
oznakowanie miejsc zaklasyfikowanych jako strefy zagrożenia wybuchem,
-
umieszczenie w widocznych miejscach instrukcji postępowania na wypadek pożaru wraz z wykazem telefonów alarmowych,
-
koordynowanie okresowego uaktualniania Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego
(co 2 lata), w tym m.in.:
-
określenia wyposażenia w wymagane urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice oraz sposoby poddawania ich przeglądom technicznym i czynnościom konserwacyjnym,
-
sposobów postępowania na wypadek pożaru i innego zagrożenia,
-
zabezpieczenia prac niebezpiecznych pod względem pożarowym,
-
warunków i organizacji ewakuacji pracowników i innych osób oraz praktyczne sposoby ich sprawdzania,
-
zapoznania użytkowników obiektu (pracowników) z przepisami przeciwpożarowymi i Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego,
-
umieszczenia Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego w miejscach dostępnych dla służb ratowniczych i pracowników,
-
planów budynków Starostwa obejmujących ich usytuowanie, terenu przyległego z uwzględnieniem graficznych danych (m.in.: powierzchnia, wysokość, liczba kondygnacji, liczba osób, warunki ewakuacji, usytuowanie hydrantów i gaśnic i inne),
-
koordynowanie systematycznego przeprowadzenia w budynkach Starostwa badań:
-
instalacji elektrycznej,
-
instalacji odgromowej,
-
przewodów wentylacyjnych i spalinowych,
-
instalacji gazowej,
-
przeglądu technicznego budynków (roczny, pięcioletni),
-
platformy pionowej,
-
innych niezbędnych badań,
-
utrzymywanie łączności ze służbami zewnętrznymi wyspecjalizowanymi w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
-
inne czynności wynikające z Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, niezbędne dla zapewnienia właściwych i bezpiecznych warunków z zakresu ochrony przeciwpożarowej budynków dla pracowników Starostwa.
-
zadanie zlecone przez Wojewodę Małopolskiego z zakresu Administracji Rządowej w ramach pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, związane z zakwaterowaniem, relokacją, weryfikacją osób przebywających w obiektach zakwaterowania zbiorowego a także przygotowaniem stosownej dokumentacji księgowo-finansowej i rozliczeniem pobytu uchodźców.
6. Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Zespołu.
data ostatniej modyfikacji: 2025-04-23 | 13:25