Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego

Kierownik Zespołu: Ryszard WĄSOWICZ

 

§ 46. Zespół Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego

Do podstawowych zadań Zespołu:

  1. W zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej:

  1. kierowanie i koordynowanie na obszarze powiatu realizacji zadań ochrony ludności
    i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności,

  2. nadzorowanie realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze powiatu,

  3. koordynowanie współpracy miedzy służbami, inspekcjami i strażami w zakresie realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej,

  4. organizowanie współpracy między gminami w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej,

  5. dokonywanie oceny wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności,

  6. zawieranie z wójtami i burmistrzami, porozumień lub umów o współdziałaniu w zakresie realizacji zadań ochrony ludności lub obrony cywilnej,

  7. opracowanie i aktualizacja planów ewakuacji ludności celem uwzględnienia ich w powiatowym planie zarządzania kryzysowego,

  8. opracowywanie wkładów do wojewódzkiego planu ewakuacji,

  9. opracowanie i uzgodnienie „Planu Ochrony Zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych na terenie Powiatu Nowosądeckiego”,

  10. organizowanie i koordynowanie szkoleń, treningów i ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej,

  11. zatwierdzanie planów szkoleń, treningów i ćwiczeń sporządzanych przez wójtów i burmistrzów,

  12. organizowanie i utrzymanie powiatowych elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach,

  13. ewidencjonowanie podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze powiatu,

  14. koordynowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze po ogłoszeniu stanu klęski żywiołowej oraz podczas bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i czasu wojny,

  15. koordynowanie zapewnienia warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej dla ewakuowanej ludności po ogłoszeniu stanu klęski żywiołowej oraz podczas bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i czasu wojny,

  16. koordynowanie zapewnienia ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć wody i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem po ogłoszeniu stanu klęski żywiołowej oraz podczas bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i czasu wojny,

  17. planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem,

  18. dbanie o sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej - prowadzenie Magazynu Obrony Cywilnej, w tym dokonywanie rocznej inwentaryzacji,

  19. integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno - epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,

  20. opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,

  21. współpraca z Wojskowym Centrum Rekrutacji w Nowym Sączu, Komendantem Miejskim Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Sączu i Komendantem Miejskim Policji w Nowym Sączu w ramach wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej,

  22. opracowywanie co 2 lata informacji o stanie przygotowań powiatu do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej,

  23. współpraca z Lekarzem Koordynatorem Wojewody Małopolskiego i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowanych zadań obrony cywilnej,

  24. ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na ich terenie, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej,

  25. koordynowanie działań związanych z przygotowaniem i zapewnieniem niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych w przypadku powstania masowych zgonów wynikających z działań wojennych lub innych zagrożeń,

  26. realizacja zadań wynikających z kierowania obroną cywilną przez Starostę Nowosądeckiego na terenie Powiatu w czasie stanu wojennego i w czasie wojny,

  27. realizacja zadań z zakresu nadawania przydziałów mobilizacyjnych do jednostek organizacyjnych obrony cywilnej, w tym również:

  1. prowadzenie ewidencji wydanych przydziałów mobilizacyjnych,

  2. wnioskowanie do Wojewody o nadanie przydziałów mobilizacyjnych obrony cywilnej, w tym przydziałów na podstawie wniosków wójtów, burmistrzów.

  1. współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczną w zakresie tworzenia Systemu Wykrywania i Alarmowania,

  2. współpraca z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej Szpital im. dr J. Dietla w Krynicy - Zdroju w zakresie tworzenia i utrzymania w strukturach Szpitala Formacji Obrony Cywilnej,

  3. wykonywanie sprawozdań z zakresu działania systemów alarmowych na terenie Powiatu,

  4. opracowywanie komunikatów i alarmów dla ludności o prognozowanych zdarzeniach o charakterze klęsk żywiołowych lub innych zagrożeń chemicznych, biologicznych i środowiskowych,

  5. koordynowanie prac powiatowych punktów likwidacji skażeń działających po ogłoszeniu stanu klęski żywiołowej oraz przy bezpośrednim zagrożeniu bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,

  6. opracowywanie informacji półrocznej i rocznej dotyczącej realizacji szkoleń i ćwiczeń w obronie cywilnej,

  7. udział w treningach sporządzania komunikatów o zagrożeniach skażeniami w systemie informatycznym PROMIEŃ organizowanych przez Małopolski Urząd Wojewódzki
    w Krakowie,

  8. organizacja i prowadzenie comiesięcznych treningów powszechnego ostrzegania wojsk oraz ludności cywilnej o zagrożeniach uderzeniami z powietrza w sieci Zarządzania Kryzysowego Wojewody Małopolskiego,

  9. wydawanie wytycznych/zaleceń dla gmin w obszarze realizacji zadań Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej,

  10. współpraca z Urzędem Miasta Nowego Sącza w zakresie Systemu Wykrywania i Alarmowania,

  11. wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji OZO,

  12. realizacja zadań związanych z finansowaniem i współfinansowaniem utrzymania, modernizacji i budowy infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności
    i obrony cywilnej, w tym budowli ochronnych,

  13. wyznaczanie, zawieranie porozumień i wydawanie decyzji o uznaniu obiektu budowlanego za budowlę ochronną oraz organizowanie miejsc doraźnego schronienia,

  14. przygotowywanie do Uchwały Budżetowej Powiatu danych dotyczących środków finansowych przewidzianych do realizacji zadań własnych w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej.

 

  1. W zakresie spraw obronnych:

  1. planowanie zadań obronnych,

  2. opracowywanie „Wykazu ćwiczeń doskonalących, gier decyzyjnych oraz treningów w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu”,

  3. planowanie, organizowanie i przygotowywanie ćwiczeń doskonalących,

  4. planowanie i organizowanie treningów oraz gier decyzyjnych,

  5. opracowywanie, uzgadnianie i bieżąca aktualizacja „Planu Akcji Kurierskiej Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu”,

  6. współpraca z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, Wojskowym Centrum Rekrutacji w Nowym Sączu, Komendą Miejską Policji w Nowym Sączu oraz jednostkami samorządowymi z terenu Powiatu w zakresie przygotowania i organizowania natychmiastowego doręczania dokumentów powołania i rozplakatowania obwieszczeń na terenie Powiatu oraz prowadzenie szkoleń, treningów i ćwiczeń w tym zakresie,

  7. opracowywanie, uzgadnianie, przedkładanie do akceptacji oraz bieżąca aktualizacja „Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu Nowosądeckiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”, w tym jego elementów składowych,

  8. koordynowanie realizacji zadań wynikających z „Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu Nowosądeckiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” przez Wydziały Starostwa oraz jednostki organizacyjne Starostwa podległe i współdziałające,

  9. opracowywanie, uzgadnianie oraz bieżąca aktualizacja „Instrukcji Stałego Dyżuru Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu”,

  10. nadzór nad pracą i wykonywaniem obowiązków przez Stały Dyżur Starosty Nowosądeckiego podczas współpracy i współdziałania z Wydziałem Bezpieczeństwa, jednostkami samorządowymi z terenu Powiatu oraz jednostkami organizacyjnymi Starostwa,

  11. opracowywanie, uzgadnianie oraz bieżąca aktualizacja „Instrukcji Głównego Stanowiska Kierowania Starosty Nowosądeckiego”,

  12. realizacja przedsięwzięć związanych z przygotowaniem Głównego Stanowiska Kierowania Starosty Nowosądeckiego, zapewniającego realizację zadań obronnych
    w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,

  13. opracowywanie, uzgadnianie oraz bieżąca aktualizacja „Dokumentacji Punktu Kontaktowego Host Nation Support (Punktu Kontaktowego HNS) Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu”,

  14. współpraca z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, jednostkami samorządowymi z terenu Powiatu oraz ościennymi powiatami w zakresie aktualności obsady Punktu Kontaktowego HNS,

  15. opracowywanie, uzgadnianie oraz bieżąca aktualizacja „Planu Przygotowań Podmiotów Leczniczych Powiatu Nowosądeckiego na Potrzeby Obronne Państwa”,

  16. opracowywanie oraz uzgadnianie z Wojskowym Centrum Rekrutacji w Nowym Sączu „Zawiadomień o wyłączeniu z urzędu”,

  17. opracowywanie oraz uzgadnianie z Wojskowym Centrum Rekrutacji w Nowym „Zawiadomień o wyłączeniu na wniosek”,

  18. opracowywanie do Wojskowego Centrum Rekrutacji w Nowym Sączu „Zawiadomień o ustaniu przyczyn wyłączenia”,

  19. realizacja przedsięwzięć związanych ze świadczeniami osobistymi i rzeczowymi na rzecz obrony, w zakresie potrzeb wynikających z realizacji zadań przez Starostę,

  20. nadzór nad wykonywaniem nałożonych zadań obronnych przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital im. dr J. Dietla w Krynicy - Zdroju,

  21. prowadzenie kontroli z zakresu wykonywania zadań obronnych w Starostwie Powiatowym oraz jednostkach organizacyjnych Starostwa,

  22. przygotowywanie zarządzeń i wytycznych Starosty w zakresie realizacji zadań obronnych,

  23. opiniowanie i uzgadnianie Planów dotyczących spraw obronnych z jednostek samorządowych Powiatu oraz jednostek organizacyjnych Starostwa,

  24. uczestnictwo w naradach, szkoleniach oraz spotkaniach organizowanych z zakresu realizacji zadań obronnych,

  25. organizacja i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej:

  1. opracowywanie projektu planu działania komisji ze szczególnym podziałem na poszczególne etapy przeprowadzania kwalifikacji wojskowej,

  2. opracowywanie projektu składu osobowego powiatowej komisji lekarskiej,

  3. opracowywanie projektu budżetu komisji kwalifikacji wojskowej,

  4. opracowanie planu pracy Powiatowej Komisji Lekarskiej dla Powiatu Nowosądeckiego,

  5. przygotowanie dokumentacji dla powiatowej komisji lekarskiej,

  6. rozliczenie finansowe kosztów organizacji i przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej,

  7. przygotowanie rozliczenia ilościowego z pracy Powiatowej Komisji Lekarskiej,

  1. współpraca z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie oraz Wojskowym Centrum Rekrutacji w Nowym Sączu w zakresie przeprowadzenia Kwalifikacji Wojskowej dla Powiatu Nowosądeckiego,

  2. współpraca z Wojewódzką Komisją Lekarską w Krakowie w zakresie przyznanej kategorii zdolności do służby wojskowej stwierdzonej przez Powiatową Komisję Lekarską.

 

  1. W zakresie porządku publicznego i współpracy ze służbami, inspekcjami i strażami:

  1. na polecenie Starosty przygotowywanie wstępnych opinii w sprawach powoływania i odwoływania Komendanta Miejskiego Policji w Nowym Sączu i Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Sączu,

  2. opracowanie pisemnych opinii o przedkładanych Staroście przez Komendanta Miejskiego Policji i Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej programach działania,

  3. współudział w tworzeniu wspólnych programów dotyczących bezpieczeństwa obywateli oraz porządku publicznego,

  4. merytoryczne przygotowywanie projektów uchwał, sprawozdań i analiz na sesje Rady, posiedzenia Komisji Rady, Zarządu oraz dla potrzeb Starosty,

  5. współpraca z Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym Grupa Krynica w Krynicy-Zdroju i Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym w Nowym Sączu w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających w górach i na akwenach wodnych,

  6. współudział w przygotowaniu merytorycznym Wspólnej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Nowego Sącza i Powiatu Nowosądeckiego,

  7. zatwierdzenie programu działania powiatowych jednostek organizacyjnych w zakresie zapewnienia porządku publicznego,

  8. realizacja zadania publicznego: usuwanie statków lub innych obiektów pływających oraz prowadzenie strzeżonego portu lub przystani w przypadkach i na zasadach określonych w Ustawie o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych,

  9. obsługa zadań publicznych zleconych organizacjom pozarządowym w Generatorze eGNO,

  10. przeprowadzanie kontroli merytorycznej i finansowej sprawozdań zadań publicznych zleconych organizacjom pozarządowym oraz przeprowadzanie kontroli zadań publicznych zleconych organizacjom pozarządowym.

  11. przeprowadzanie kontroli merytorycznej i finansowej sprawozdań w zakresie wykorzystania dotacji celowej na zakup sprzętu ratowniczego oraz przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji celowej na zakup sprzętu ratowniczego.

 

  1. W zakresie zarządzania kryzysowego:

  1. koordynowanie działań ratowniczych i porządkowo - ochronnych na terenie Powiatu,

  2. monitorowanie prognoz i analizowanie zagrożeń dotyczących zdarzeń kryzysowych i klęsk żywiołowych powstałych na terenie Powiatu,

  3. opracowanie i aktualizowanie „Planu operacyjnego ochrony przed powodzią dla Powiatu Nowosądeckiego",

  4. opracowanie i aktualizowanie „Powiatowego Planu przygotowania i dystrybucji stabilnego jodu w przypadku zdarzeń radiacyjnych na terenie Powiatu Nowosądeckiego”,

  5. obsługa posiedzeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,

  6. organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych w oparciu o Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego,

  7. opracowanie komunikatów i ostrzeżeń o występujących zagrożeniach na terenie Powiatu,

  8. przyjmowanie, zbieranie, ewidencjonowanie oraz analizowanie informacji o stanie bezpieczeństwa na terenie Powiatu,

  9. współpraca z instytucjami realizującymi stały monitoring środowiska,

  10. utrzymywanie łączności z Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody - przekazywanie i przyjmowanie informacji dotyczących stanu bezpieczeństwa oraz przebiegu i koordynacji podejmowanych działań w sytuacji wystąpienia zagrożenia,

  11. dokumentowanie informacji o zagrożeniach, podejmowanych decyzji oraz procesu ich powstawania dla potrzeb analizy kompleksowej,

  12. gromadzenie w bazach danych informacji o istotnych zagrożeniach oraz środkach zapobiegania i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym,

  13. pełnienie funkcji całodobowej służby dyżurno - operacyjnej Starosty w okresie zagrożenia i prowadzenia akcji ratowniczej,

  14. współdziałanie z powiatowymi centrami zarządzania kryzysowego powiatów sąsiednich w zakresie ostrzegania, alarmowania i koordynacji wspólnych akcji ratowniczych oraz wymiany informacji,

  15. zbieranie informacji o ofiarach osobach ewakuowanych potrzebujących pomocy medycznej i społecznej, bieżącej sytuacji w zakresie zagrożeń i zniszczeń dla potrzeb Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz Starosty,

  16. prowadzenie analizy sił i środków wchodzących w skład Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego oraz pozostałych sił i środków ratowniczych działających na obszarze Powiatu,

  17. zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń ratowniczych i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego oraz innych ćwiczeń praktycznych i symulacyjnych wg przygotowanych założeń i programów,

  18. uczestniczenie w szkoleniach, spotkaniach i naradach z zakresu zarządzania kryzysowego i ratownictwa,

  19. obsługa systemu powiadamiania o zagrożeniach za pomocą wiadomości tekstowych SMS,

  20. obsługa i bieżąca aktualizacja danych na stronie internetowej,

  21. organizowanie oraz ciągłe udoskonalanie systemu łączności dla potrzeb realizacji zadań Starosty w zakresie zarządzania kryzysowego, w tym utrzymywanie stałej łączności w sieci radiotelefonicznej Zarządzania Kryzysowego Wojewody Małopolskiego,

  22. opracowywanie i aktualizacja Programu Działań Krótkoterminowych Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w zakresie zanieczyszczeń powietrza, jak również przygotowywanie komunikatów w przedmiotowym zakresie,

  23. wykonywanie zadań wynikających z Wojewódzkiego Planu Działania na wypadek wystąpienia epidemii, w tym organizacja utrzymania obiektu kwarantanny zbiorowej dla Powiatu,

  24. realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego:

  1. opracowywanie i przedkładanie Wojewodzie do zatwierdzenia Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego,

  2. realizacja zaleceń do Powiatowych Planów Zarządzania Kryzysowego,

  3. wydawanie organom gmin zaleceń do Gminnych Planów Zarządzania Kryzysowego,

  4. przygotowanie i przedkładanie Staroście do zatwierdzenia Gminnych Planów Zarządzania Kryzysowego,

  5. przygotowanie struktur uruchamianych w sytuacjach kryzysowych,

  6. przygotowanie i utrzymywanie zasobów niezbędnych do wykonania zadań ujętych w Planie Zarządzania Kryzysowego,

  7. utrzymywanie baz danych niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego,

  8. przygotowanie rozwiązań na wypadek zniszczenia lub zakłócenia funkcjonowania infrastruktury krytycznej,

  9. zapewnienie spójności między planem zarządzania kryzysowego, a innymi planami sporządzonymi w tym zakresie przez właściwe organy administracji publicznej, których obowiązek wykonania wynika z odrębnych przepisów,

  1. przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,

  2. realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,

  3. przygotowanie propozycji zarządzeń i wytycznych Starosty w zakresie zarządzania kryzysowego,

  4. współpraca i współdziałanie z Ochotniczymi Strażami Pożarnymi,

  5. przygotowanie dla Starosty wystąpienia z wnioskami do Wojewody o wsparcie działań pododdziałami sił zbrojnych w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia,

  6. przygotowanie Staroście dokumentacji dotyczącej wystąpienia do Wojewody o wnioskowanie do Rady Ministrów celem objęcia gmin Powiatu stanem klęski żywiołowej,

  7. koordynowanie ewakuacji i przyjęcia ludności z terenów zagrożonych, pomoc w zabezpieczaniu ewakuowanej ludności (Ewakuacja I stopnia, Ewakuacja II stopnia),

  8. prowadzenie Powiatowego Magazynu Przeciwpowodziowego, w tym m.in. zakup sprzętu, prowadzenie dokumentacji, przekazywanie sprzętu w użyczenie, kontrola.

 

5. W zakresie zagrożenia pożarowego i ewakuacji pracowników Starostwa:

  1. podejmowanie działań w zakresie ewakuacji pracowników oraz działań w zakresie zwalczania pożaru do czasu przybycia straży pożarnej,

  2. organizacja i koordynacja ćwiczeń praktycznych z zakresu zagrożenia przeciwpożarowego oraz warunków ewakuacji pracowników z budynków Starostwa - raz na dwa lata,

  3. bieżące utrzymywanie w należytym stanie materiałów i przyrządów istotnych w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników, tj.:

  1. hydrantów i gaśnic w pełnej sprawności technicznej i funkcjonalnej, w tym m.in.:

  • bieżąca legalizacja podręcznego sprzętu przeciwpożarowego,

  • rozmieszczenie - usytuowanie urządzeń przeciwpożarowych, jego oznakowanie znakami Polskiej Normy,

  • oznakowanie miejsc zaklasyfikowanych jako strefy zagrożenia wybuchem,

  • umieszczenie w widocznych miejscach instrukcji postępowania na wypadek pożaru wraz z wykazem telefonów alarmowych,

  1. koordynowanie okresowego uaktualniania Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego
    (co 2 lata), w tym m.in.:

  • określenia wyposażenia w wymagane urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice oraz sposoby poddawania ich przeglądom technicznym i czynnościom konserwacyjnym,

  • sposobów postępowania na wypadek pożaru i innego zagrożenia,

  • zabezpieczenia prac niebezpiecznych pod względem pożarowym,

  • warunków i organizacji ewakuacji pracowników i innych osób oraz praktyczne sposoby ich sprawdzania,

  • zapoznania użytkowników obiektu (pracowników) z przepisami przeciwpożarowymi i Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego,

  • umieszczenia Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego w miejscach dostępnych dla służb ratowniczych i pracowników,

  • planów budynków Starostwa obejmujących ich usytuowanie, terenu przyległego z uwzględnieniem graficznych danych (m.in.: powierzchnia, wysokość, liczba kondygnacji, liczba osób, warunki ewakuacji, usytuowanie hydrantów i gaśnic i inne),

  1. koordynowanie systematycznego przeprowadzenia w budynkach Starostwa badań:

  • instalacji elektrycznej,

  • instalacji odgromowej,

  • przewodów wentylacyjnych i spalinowych,

  • instalacji gazowej,

  • przeglądu technicznego budynków (roczny, pięcioletni),

  • platformy pionowej,

  • innych niezbędnych badań,

  1. utrzymywanie łączności ze służbami zewnętrznymi wyspecjalizowanymi w zakresie ochrony przeciwpożarowej,

  2. inne czynności wynikające z Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, niezbędne dla zapewnienia właściwych i bezpiecznych warunków z zakresu ochrony przeciwpożarowej budynków dla pracowników Starostwa.

  3. zadanie zlecone przez Wojewodę Małopolskiego z zakresu Administracji Rządowej w ramach pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, związane z zakwaterowaniem, relokacją, weryfikacją osób przebywających w obiektach zakwaterowania zbiorowego a także przygotowaniem stosownej dokumentacji księgowo-finansowej i rozliczeniem pobytu uchodźców.

 

6. Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Zespołu.

 

data publikacji: 2012-06-19 | 11:09
data ostatniej modyfikacji: 2025-04-23 | 13:25